جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی - امام جمعه شهر اروند منطقه کاشان

حوزه/ امام جمعه شهرستان راوند منطقه کاشان، از اخذ مجوز ساخت مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر راوند منطقه کاشان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین، اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بهره برداری از این مرکز علمی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی، در سخنانی در نخستین هم اندیشی نخبگان شهر راوند که با حضور نماینده مردم  تهران و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، جمعی از روحانیون، نخبگان، کارآفرینان، و برخی مسئولین، درسالن آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی النقی(ع)، اظهار داشت: نمازجمعه شهر راوند با پیگیری  آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل مقام معظم رهبری، ستاد نمازجمعه راوند به عنوان بازوی امام جمعه کاشان، در مباحث مختلف فرهنگی و ... تشکیل شد.

وی با بیان این که تشکیل ستاد نخبگان شهر راوند از مهمترین اقدامات ستاد نمازجمعه راوند بوده است، گفت: هرچند نخبگان مرکز ثقل یک جامعه می باشند ولی با توجه به اینکه ستاد نماز جمعه یک نهاد فرهنگی است، لذا نخبگان راوند درنهاد قانونی ستاد نماز جمعه این شهر تعریف گردیدند.

امام جمعه راوند، با بیان اینکه نخبگان هر منطقه، مشاوران خوبی برای انجام کارها در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... هستند، گفت: باید با پیشبرد روحیه مشورت در جامعه، در راستای وحدت و همدلی بیشتر حرکت کنیم تا زمینه پیروی از رهبر معظم انقلاب و جایگاه ولایت فقیه فراهم شده و در نهایت موجبات نا امیدی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

حجت الاسلام اصل حسینی، استقبال بسیار زیاد مردم راوند از نماز جمعه این منطقه را نشان ولایت مداری و علاقه مندی آنها به اهل بیت(ع) و مبانی دینی دانست و گفت: در هرهفته علاوه بر حضور تمام اقشار مردم در این نماز جمعه ، بالغ بر250 نفر از دانش آموزان و بیش از 120نفر از پیش دبستانی مهدهای کودک نیز، در نماز جمعه راوند شرکت می کنند.

امام جمعه راوند با ابراز تأسف از نبود امکانات ورزشی مناسب در شهر راوند منطقه کاشان، گفت: با توجه به اینکه در راوند، تقریبا هیچ گونه امکانات ورزشی، اعم از سالن ورزشی مناسب، زورخانه و ... نداریم، ستاد نمازجمعه این شهر، اقدامات جدی را در این زمینه در دست پیگیری دارد که انشاءالله با کمک خیرین به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امامزاده موسی ولی الکاظم(ع) به برکت نماز جمعه راوند در بین بیش از 1400 امامزاده شهرستان کاشان، به عنوان امامزاده شاخص کشوری معرفی شد، گفت: با اقدامات ستاد نماز جمعه راوند، اجتماع عظیم فاطمیون در این امامزاده برگزارشد و همچنین شاهد آن بودیم که در ایام اربعین حسینی، موکب بسیار بزرگ موسی ولی الکاظم(ع) شهر راوند، در مسیر نجف به کربلا برپا شد تا به زائران حسینی خدمت رسانی کند.

حجت الاسلام حسینی اصل با اشاره به اینکه مجوز ساخت مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر راوند، اخذ شده است، گفت: با توجه به اینکه بودجه ساخت این مدرسه علمیه از آموزش و پرورش تأمین شده است، امیدواریم  خیرین راوندی نیز در ساخت  و تجهیز این مدرسه علمیه، ما را یاری کنند تا بتوانیم در اردیبهشت ماه سال جاری، آن را به بهره برداری برسانیم .

شایان ذکراست در این همایش، همچنین دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و همچنین خانم جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس، سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha