جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دومین همایش بین المللی اقتصاد و توسعه اسلامی در اندونزی

حوزه/دومین همایش بین المللی اقتصاد و توسعه اسلامی قرار است به زودی در دانشگاه غادجاه مادا اندونزی برگزار شده و به بررسی جدیدترین تحقیقات دانشگاهی در زمینه‌های اقتصاد اسلامی بپردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دومین همایش بین‌المللی اقتصاد و توسعه اسلامی،  دهم ماه می 2017 در دانشگاه غادجاه مادا واقع در کشور اندونزی برگزار می‌شود.

شیوه‌های اقتصادی براساس یا تحت تاثیر ارزش‌های اسلامی به بخشی از اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند و علی رغم فراز و نشیب‌های موجود همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهند. در دهه‌های اخیر احزاب و شرکت‌های اختصاصی چه بر اساس ارزش‌های اسلامی و چه تحت تاثیر آن از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند که این حرکت نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سایر کشورها نیز در جریان است. در ادامه تجارت اسلامی که شامل غذای حلال، صنعت داروسازی، صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی اسلامی، و صنعت لباس‌های اسلامی می‌باشد، به رشد و پیشرفت فوق العاده‌ای رسید. بسیاری نیز معتقدند که توسعه صنعت اسلامی نه تنها برای جوامع اسلامی بلکه برای دیگر جوامع نیز مفید بوده و رفاه اجتماعی را بهتر می‌سازد. با این حال این موضوع چند بعدی و حساس نیاز به درک کلی تمامی جنبه‌های اقتصادشناسی در سطوح جهانی، ملی و محلی دارد.

 براساس پیشینه‌ای که گفته شد، سه همایش بین‌المللی مختلف با همکاری سازمان یافته برگزار می‌شود که شامل سه موضوع اقتصاد و توسعه اسلامی، تحقیقات تجارت اسلامی، حسابداری و امور مالی اسلامی می‌باشند.

هدف این سه همایش، تحریک تحقیقات دانشگاهی مربوط به اقتصاد اسلامی و توسعه، تجارت اسلامی، حسابداری اسلامی و امور مالی اسلامی است و قرار است بروزترین تحقیقات انجام شده در این زمینه‌ها را در جلسات و نشست‌ها به اشتراک بگذارد. شرکت کنندگان در این همایش‌ها را محققان و اساتید دانشگاهی، سیاست‌گذاران، مدیران اجرایی تجارت‌ها و دانشجویان رشته‌های اقتصاد و دیگر افرادی که علاقه‌مند به تحقیقات در زمینه اقتصاد اسلامی هستند تشکیل خواهند داد.

مقالات ارائه شونده در این همایش در رابطه با موضوعات زیر هستند:

اقتصاد اسلامی به عنوان یک رشته علمی

سیستم اقتصاد اسلامی و ثبات اقتصادی جهانی

رشد،  نابرابری و موسسات،

موافقتنامه‌های تجارت و توسعه

پیگیری توسعه در میان بی‌ثباتی در منطقه

کار و عدالت اجتماعی؛

آموزش و پرورش، بهداشت و توسعه انسانی؛

خانواده و جامعه؛

استفاده از منابع و محیط زیست

و طرح های بازتوزیعی اسلامی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha