جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد گفت: ثبت نام حوزه علمیه استان تا روز جمعه ۱۸ فروردین ماه ادامه دارد و زمان آن تمدید نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با اعلام خبر پایان مهلت ثبت نام حوزه علمیه استان یزد تا روز جمعه 1۸ فروردین ماه سال جاری گفت: فرصت ثبت نام حوزه های علمیه استان یزد تا روز اعلام شده خواهد بود و زمان آن تمدید نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر نهادی های آموزشی و تربیتی متمایز می کند، افزود: یکی از مهمترین این ویژگی ها جاذبه معنوی آنها می باشد، فضای حاکم بر حوزه های علمیه اخلاص و بندگی و تقوای الهی است که مهمترین شرط موفقیت و رشد و بالندگی یک طلبه به شمار می رود. از این رو می بینیم که هر جا عالم فرزانه و مهذبی هست مردم چون شمع دور او می چرخند و با جان و دل به سخنان او گوش فرا می دهند.

وی با اشاره به اینکه طلبه از نظر رسالت و ماموریت ادامه دهنده راه نورانی پیامبران و اولیای الهی است، اظهار داشت: طلبه در راه شناخت عمیق دین خدا، ابلاغ، دفاع و اجرای آن می کوشد و برنامه خدمت اجتماعی و فرهنگی خود را در این رسالت متمرکز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در ادامه سخنان خود سربازی امام زمان(عج)را توفیقی بزرگ برشمرد و گفت: کسانی که در راه سربازی امام عصر(عج) قرار می گیرند بی شک از افراد لایق و شایسته در این مسیر هستند و باید نسبت به این جایگاه ویژه و خاص خود اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: افرادی در مسیر طلبگی موفق تر خواهند بود که از انگیزه صحیح طلبگی برخوردار باشند و تقوا، نظم و برنامه ریزی را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای رسیدن به اهداف بلندی طلبگی شان به طور شبانه روز به سختی بکوشند و از تمام لحظه های عمر خود در این راه معنوی استفاده کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha