جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 413075
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
حجت الاسلام سید سجاد مدنی - سازمان تبلیغات نقده

حوزه/ حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به این که جوانان فرصت سوزی معنوی نکنند، گفت: معتکفین مراقب باشند که در طول سال حالات معنوی اعتکاف را از دست ندهند.

حجت‌الاسلام سید سجاد مدنی در آخرین ساعات اعتکاف امسال، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در خصوص میزان استقبال مردم از مراسم اعتکاف، اظهار داشت: امسال استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و به ویژه جوانان شهرستان نقده برای حضور در مراسم اعتکاف صورت گرفت، به گونه ای که حدود 450 نفر خانم و 150 نفر آقا ثبت نام کرده و با حضور در این مراسم معنوی، از فیوضات معنوی بهره مند شدند.

وی با بیان این که تعداد حاضران در مراسم اعتکاف امسال در شهرستان نقده، به نسبت سال قبل رشدی 6درصدی داشت، گفت: قطعا برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف، از برکات استقرار نظام جمهوری اسلامی و توجه حاکمیت به این مراسم معنوی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نقده در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات اعتکاف برای انسان ها، خاطرنشان کرد: در گفتاری از امام علی بن ابی طالب(ع) درباره مراقبات اعتکاف آمده است که معتکف باید در طول اعتکاف مسجد را ترک نکند، پیوسته به ذکر خدا و تلاوت قرآن و نماز مشغول باشد، درباره مسائل دنیوی سخن نگوید، شعر نسراید، فحش و سخنان زشت بر زبانش جاری نکند، جدال و خودنمایی نکند و هر اندازه می تواند از سخن گفتن لب فروبندد، بهتر است.

حجت الاسلام مدنی با بیان این که اعتکاف فرصت خودسازی و بندگی خالصانه خداوند است و خوشحالیم که جوانان بسیاری از این فرصت معنوی نهایت استفاده را کردند، گفت: اعتکاف بهترین زمان برای استجابت دعاست و در این ایام نیز شاهد دعاهای خالصانه بسیاری از جوانان به درگاه الهی بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha