جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سازمان‌های مذهبی اندونزی، خواستار انتخاباتی مسالمت آمیز شدند

حوزه/ درحالی که چیزی به دور دوم انتخابات فرمانداری در جاکارتا باقی نمانده است، سازمان‌های مذهبی مختلف اندونزی خواستار روند مسالمت آمیز و دموکراتیک شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thejakartapost، درحالی که یکی دو روز بیشتر به دور دوم انتخابات فرمانداری در جاکارتای اندونزی باقی نمانده است، سازمان‌های مذهبی و نمایندگان ادیان مختلف در این کشور خواستار روند دموکراتیک مسالمت آمیز برای تعیین رهبران جدید پایتخت شدند.

هفت سازمان مذهبی و دینی در این کشور شامل شورای اجرایی نهضت العلمای اندونزی، مجمع اسقف‌های اندونزی، سازمان کلیساهای اندونزی، ارتدوکس‌های اندونزی، شورای هندوها، سازمان دوستی اسلامی و شورای عالی کنفوسیوس همگی روز گذشته در میانه یکی از داغ‌ترین انتخابات در تاریخ کشور اندونزی، حمایت‌شان را از ایجاد فضایی مسالمت آمیز و دموکراتیک ابراز کردند.

آن‌ها در ادامه از اعضایشان خواستند به حقوق سیاسی یکدیگر احترام گذاشته و نتایج انتخابات را هر چه بود بپذیرند.

نمایندگان هر یک از این نهاد‌ها طی بیانیه‌ای در مرکز جاکارتا اعلام کردند: ما باید آرام و نترس باقی بمانیم و سعی کنیم با آرامش با این وضعیت روبرو شویم. ما وظیفه داریم از تلاش‌های دولت برای برگزاری دور دوم انتخابات حمایت کرده و از صلح و وحدت ملت حمایت کنیم.

سعید عقیل سراج رئیس نهضت العلمای اندونزی، بزرگترین سازمان اسلامی این کشور نیز اذعان کرد: تنش در پایتخت توجه سراسر کشور را به خود جلب کرده است و عده‌ای سعی دارند از مذهب برای مقاصد سیاسی بهره ببرند و سازمان‌های مذهبی باید این حرکت را تقبیح کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha