جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمدی- امام جمعه هریس

حوزه/ امام جمعه هریس با اشاره به ویژگی های نامزدهای منتخب مردم خواستار دوری نامزدهای انتخابات از اشرافی گری و تجمل پرستی شد.

حجت الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهر هریس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز داشت: نعمت بزرگی برای انسان است که قدرت انتخاب داشته و بر سرنوشت خود حاکم باشد؛ این مسئله اهمیت ویژه ای دارد و اصولا مهم ترین تفاوت انسان با سایر موجودات همین نکته است.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های نظام اسلامی و با بیان این که جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی است که مبتنی بر آرای مردم است، گفت: قوام حکومت به حضور آگاهانه مردم است و انتخابات نیز به عنوان بزرگ ترین پشتوانه برای مردم و نظام است؛ از این رو هر چه حضور، حداکثری و پررنگ تر باشد، میزان تاثیرگذاری این انتخابات در عرصه های مختلف داخلی و خارجی بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات ها در ۴۰ سال اخیر در مقایسه با کشورهای دموکراتیک به مراتب بیشتر بوده است، چرا که مردم کشورمان، این انتخابات را یک حق برای خود می دانند و تکلیف مدارانه به آن نگاه می کنند.

امام جمعه هریس با اشاره به اصرار مردم به تقویت نظام اسلامی با حضور در انتخابات تاکید کرد: دشمن چشم انتظار این انتخابات است تا حضور مردم در پای صندوق های رأی را ارزیابی کند،

وی در ادامه به ویژگی های مورد نیاز نامزدهای انتخابات اشاره و تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید ساده زیستی، درد آشنایی و پرهیز از اشرافی گری و تجمل پرستی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و مومن و پایبند به آرمان های انقلاب و شهدا و امام راحل باشند.

امام جمعه شهر هریس خواستار توجه کاندیداها به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم شد و عنوان کرد: هم اکنون وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور به نحوی است که مسئولان باید تمام همت و توان خود خود را برای مبارزه اقتصادی و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم به کار گیرند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دشمن بر روی ضربه زدن اقتصادی به کشور متمرکز شده و تصور می‌ کند که از این طریق می‌ تواند مردم ایران را به زانو درآورد.

وی گفت: تلاش موذیانه و برنامه جدی دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران باید همت مسئولان را دوچندان کند تا به مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی توجه ویژه داشته و برای رفع آن ها تلاش خود را چند برابر کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha