جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، مدیریت جهادی و انقلابی را نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: روحانیون باید در مسائل سياسي اهل تحليل و صاحب‌نظر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) در بجنورد اظهار داشت: انسان فرسوده، توان كار و تلاش و توان عبادت و نيايش نخواهد داشت، لذا روحيه كار، تلاش و جهاد را باید در جامعه تقويت كرد.

وی، مدیریت جهادی و انقلابی را نیاز امروز جامعه دانست و به موضوع مديريت زمان اشاره کرد و افزود: مناجات، دعا و استغاثه به درگاه الهي بعد معنوي زندگي ما را تأمين می‌کند و باعث می‌شود ما از طريق اقرب الوسائل به پروردگار نزديك شويم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) مديريت زمان را براي استفاده از تفريحات سالم و بهره‌مندی از حلال دنيا بیان فرموده‌اند، گفت: اسلام در معارفش اضحك را بر ابكي مقدم داشته است و معلوم است نشاط نيازي ضروري در زندگي مردم است.

وی با بیان اینکه انسان فرسوده توان كار و تلاش و توان عبادت و نيايش نخواهد داشت، لذا روحيه كار و تلاش و جهاد را بايد تقويت كرد، اظهار داشت: اگر دین مبین اسلام موضوع استراحت را بيان می‌کند براي تقويت نشاط در مسير بندگي است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین پرداختن به نقاط قوت و ضعف انسان را از ارکان زندگی بشر دانست و گفت: انسان باید نقاط قوت و ضعف خودش را بسنجد و به بررسي ابعاد گوناگون زندگي خود بپردازد تا دقت بيشتري در مسير تعالی و پیشرفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به برنامه‌ریزی و نقشه راه دقيق كه جامع همه شئونات زندگي باشد نيازمند هستند، تأکید کرد: همان‌طور كه مباحثه علمي داريم باید مباحثه اخلاقي نيز داشته باشيم، البته دقت داشته باشیم که النُّصحُ بَينَ المَلأِ تَقريعٌ؛. نصيحت كردن در حضور ديگران، موجب خُرد كردن شخصيت است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ابتداي سال گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 96 به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» هر كسي در كسوت خودش بايد لبيك به فرمايش ولي امر مسلمين جهان داشته باشد تا فرموده رهبری به‌خوبی در جامعه محقق شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌ علميه مولد اندیشه‌های پاك و تربيت انسان‌های فرهيخته است، تأکید کرد: حوزه‌های علمیه بايد در كيفيت و كميت اين توليد همت بيشتري داشته باشند تا ورودی‌های حوزه به رشد شخصيتي در عرصه معارف قرآني و الهي به مباحث علمي دست پيدا كنند و بعد از این تولد شخصيت، به توليد انبوه در عرصه‌های فرهنگي و تهذيبي دست پيدا كنيم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مرزهاي درهم‌ تنیده فرهنگي وظيفه طلاب را سنگین‌تر كرده است، گفت: طلاب باید دقت كنند كه زیرساخت علمي، تهذيبي و بصيرتي خودشان را در مرحله اول تقويت كنند، تا در مرحله بازدهي و تأثیرگذاری بتواند كارهاي بزرگ تمدني را با تكيه بر اين زيرساخت تقویت‌شده در عرصه‌های فوق انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق فرمايش رهبري كه قله بلند تمدن سازي را در عرصه جهاني براي ما ترسيم کرده‌اند، طلاب بايد به‌گونه‌ای درس بخوانند كه توان ارائه مباني ديني را به‌صورت دقيق در عرصه بین‌الملل به بهترین نحو داشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فرمايش امام هادي علیه‌السلام در زيارت جامعه كه می‌فرمایند «وساسة العباد و اركان البلاد» گفت: طلبه‌ای كه از زمانش آگاه نباشد و به هنگام نتواند موضع بگيرد غافلگير خواهد شد و نخواهد توانست در دنيايي كه مرزهاي فرهنگي درهم‌تنیده است مرزبان خوبي براي دين و مكتب باشد و اين وظيفه طلاب را سنگین‌تر كرده است .

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در اسلام تفكر سكولار منفور است، اظهار داشت: طلاب بايد در مسائل سياسي اهل تحليل و صاحب‌نظر باشند و در انتخابات بيشتر به‌صورت مستدل و منطقي نقش‌آفرینی كنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha