جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سروستانی - بوشهر

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، بعثت پیامبر اسلام(ص) را از بزرگترین نعمت ها برای جامعه بشری دانست و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) حقیقتا اشرف مخلوقات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در جمع مبلغان حوزه علمیه استان بوشهر، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: خداوند در ۲۷ رجب با بعثت پیامبر اسلام(ص) یکی از نعمت های بزرگش را بر جهان بشریت ارزانی فرموده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی اضافه کرد: با نعمت عظمای بعثت پیامبر اسلام (ص) و نازل شدن آخرین کتاب الهی بر سینه آن حضرت، تمامی وظایف بشر و دستورالعمل زندگی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی گذرا به شخصیت پیامبر اسلام(ص) داشته باشیم در می یابیم، همان طور که خداوند او را عالی‌ترین روح ها و به‌عنوان اشرف مخلوقات خود به پیامبری برانگیخت و هم این که راه و روش زندگی ایشان را به صورت کامل به ما نشان می دهد، آن حضرت حقیقتا اشرف مخلوقات عالم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: اگر بخواهیم زندگی پیامبر(ص) را هم در دوران قبل از بعثت و هم دوران پس از بعثت مرور کنیم، در می یابیم که زندگی این انسان الهی و شخصیت بزرگ در این دو مقطع زمانی، می‌تواند درسی برای همه انسان های آزاده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: نبی مکرم اسلام (ص) از ابتدای چشم گشودن به جهان هستی با مشقت های فراوانی مواجه بود ولی هیچ کدام از مشکلات مانع رشد معنوی پیامبر نشده بود.

وی با بیان این که کمالات رسول اکرم(ص) هم در عرصه عبادی و هم در عرصه اجتماعی بود، گفت: از ویژگی های محوری پیامبر اسلام(ص) شناخت ذات ربوبی خداوند و همچنین بندگی خالصانه او به درگاه الهی بود؛ که فارغ از شرایط سخت زندگی توانست خود را به پروردگار نزدیک کنند و استمداد بطلبد و این رمز موفقیت ایشان بود؛ او می تواند برای همه مردم الگو باشد تا انسان در هر شرایطی رابطه خود را با خداوند و خالق هستی تقویت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود صبر و استقامت را یکی دیگر از ویژگی‌ های برجسته پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: آن حضرت در مقابل سختی ها و ناملایمت هایی که در دوران قبل از بعثت و بعد از بعثت به ایشان وارد شد، به مسیر خود اعتقاد داشت و با همه توان در مقابل سختی ها و مشکلات ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خلق و خوی نیکو و آراسته پیامبر اسلام را به‌عنوان یک ویژگی دیگر آن حضرت بر شمرد و تاکید کرد: آن حضرت به پیامبر رحمت و مهربانی ملقب شده است و تمام تلاش خود را برای تغییر باورهای مردم به کار  بردند  و با اخلاق خوب خود توانستند انسان هایی را که در اوج جاهلیت بودند به کمالات نفسانی و همچنین به سمت خدا شناسی و انجام تکالیف الهی هدایت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) در دوران پس از بعثت به‌عنوان راهنمایی مهربان و پیامبر رحمت بر اساس تعالیم الهی و آیات نورانی قرآن کریم در طول ۲۳ سال خدمات بزرگی به جهان بشریت ارزانی فرمودند و مهمترین معجزه اش قرآن کریم است که مایه هدایت رحمت و برکت برای انسان هاست.

  وی با بیان این که پیامبر اسلام (ص) با دستور گرفتن از قرآن کریم و ذات ربوبی، در مقابل ظالمان جاهلان و مستکبران ایستادگی کرد، افزود: آن حضرت با لحنی لیِّن و در عین حال با صلابت و محکم در مقابل دنیا خواهان قرار گرفت و در طول مدت اندکی توانست دگرگونی بزرگی در سرزمین حجاز رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha