جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 414378
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس-مدیر حوزه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: شعبان ماه پیامبر اکرم(ص)می باشد و مردم از فضیلت های این ماه پر خیر و برکت غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، امروز در جمع کارکنان حوزه علمیه یزد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ماه شعبان را ماهی سرشار از فضیلت و عظمت خواند و گفت : براى ماه شعبان جايگاه بزرگ و پر فضيلتى در احاديث و روايات اسلامى از سوى پيشوايان دينى گزارش شده است. این ماه به علت مولود ستارگان درخشان آسمان ولایت و امامت پرفضیلت است.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: طبق برخى روايات نيمه اين ماه شب قدر به شمار می آید كه پيشوايان دينى به احياء و شب زنده دارى آن سفارش و تأكيد كرده اند.

وی ادامه داد: اعمال زيادى در ماه شعبان وارد شده، ولى آنچه از روايات استفاده مى شود اين است كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است. هر كه در هر روز اين ماه هفتاد مرتبه استغفار كند مثل آن است كه هفتاد هزار مرتبه در ماه هاى ديگر استغفار كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس صدقه دادن را یکی دیگر از اعمال این ماه عنوان کرد و اذعان داشت: رسول خدا(ص) مى فرمايند: شعبان ماه من است هر كس يك روز از اين ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب مى شود، و در برخى احاديث از شعبان به سيد و سرور ماه ها تعبير شده است.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم که همه ما بتوانیم به نحو احسن از فضایل و برکات این ماه بزرگ فیض برده و به سادگی از کنار اعمال توصیه شده در آن نگذریم، خطاب به طلاب گفت: طلاب در کنار درس های خود از اعمال این ماه پرفیض و برکت غافل نشوند و نسبت به انجام اعمال آن اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha