جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تهذیب نفس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان، کیفیت بخشی به برنامه های تهذیبی در مدارس لرستان را از اولویت های معاونت تهذیب حوزه علمیه این استان برشمرد.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد، با اشاره به اهمیت بالای برنامه های اخلاقی و تهذیبی در بین طلاب، اظهار داشت: تلاش می شود تا با جمع آوری اطلاعات کامل از برنامه های تهذیبی مدارس علمیه استان، نقاط ضعف، بررسی و در تقویت نقاط مثبت برای ارتقاء فعالیت های تهذیبی، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء برنامه های تهذیبی، اخلاق و باورهای اعتقادی در بین طلاب، به جز اساتید اخلاق و معاونان تهذیب، همت سایر گردانندگان مدارس علمیه نیز ضروری است، بیان داشت: برای پیشبرد برنامه های اخلاقی و تهذیبی باید از طلاب گرفته تا مدیر و معاونان، رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند، تا شاهد نمود فعالیت های تهذیبی در بین طلاب باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان گسترش و ارتقاء برنامه های قرآنی را از راهکارهای مؤثر برای پیشبرد برنامه های تهذیبی مدارس برشمرد و خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های مستمر قرآنی شامل قرائت، ترتیل، روانخوانی، تجوید و حفظ، باید با دقت و توجه بیشتری در برنامه تهذیبی مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی با تأکید بر اثر بخشی قرآن کریم در برنامه های تبلیغی طلاب و مبلغان یادآور شد: با انس و تدبر در این کتاب انسان ساز الهی می توان شاهد تحرک و پویایی تبلیغ در قشر طلاب باشیم و از این طریق نیز کیفیت و اثربخشی تبلیغ مبلغان ارتقاء خواهد یافت.

وی در پایان از تجهیز دفاتر تهذیب مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: با هدف کیفیت بخشی به برنامه های اخلاقی و تهذیبی دفاتر تهذیب مدارس بصورت روزانه فعالیت های خود را به طلاب ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha