جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد جبهه‌های متفاوت دینی و علمی در بین نخبگان کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، ظهر امروز در نشستی با فرهنگیان استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، بر لزوم هوشیاری و مراقبت بیشتر جامعه علمی و روحانی کشور نسبت به شبهه افکنی ها و انحرافات علیه نسل جوان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال انحراف افکنی و ایجاد جبهه‌های متفاوت دینی و علمی در بین نخبگان کشور هستند، افزود: بر همین اساس اتحاد حوزه و دانشگاه راهکاری برای مقابله با این انحرافات و باعث تقویت علمی و دینی در جامعه اسلامی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب از طریق شبکه‌های مجازی شبهه افکنی های زیادی علیه مبانی دینی و اعتقادی مردم به‌ویژه نسل جوان انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: شبهه افکنی های دشمنان در این حوزه همچون خوره به جان نسل جوان افتاده است که طلاب و روحانیون باید به این شبهات پاسخ دهند و نسل جوان را با مبانی اصیل دینی و اعتقادی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه خداوند کلمه علم را ۸۵۴ بار در قرآن بیان فرموده که اهمیت علم را نشان می‌دهد، گفت: علم گستری در سبک و سیره ائمه (ع) هم جایگاه ویژه‌ای دارد به‌گونه‌ای تنها امام صادق (ع) افزون بر چهار هزار شاگرد در زمینه‌های مختلف تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته معلم بهانه‌ای برای تکریم علم و جایگاه معلم است، افزود:  معلمان همواره بشر را به سمت سعادت و تعالی رهنمون کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: شغل معلمی افروختن چراغ  حیات‌بخش هدایت و دانایی در دل‌وجان انسان‌ها است ازاین‌رو تکریم معلمان همانند تکریم انبیا است.
وی با بیان اینکه معلمان در نزد خدا از منزلت خاصی برخوردار است و این شغل متفاوت‌تر از سایر شغل‌هاست، گفت: شغل معلمی قابل ارزش‌گذاری نیست و کسی نمی‌تواند برای منزلت معلم، ارزش مادی تعیین کند.

حجت‌الاسلام خادمی، نقش معلم در تربیت جامعه اسلامی روشن بوده و معلمان از اقشار تأثیرگذار به‌ویژه در تربیت جامعه هستند، اظهار داشت: جامعه‌ای که معلمان دلسوز داشته باشد می‌تواند مراتب پیشرفت و تعالی را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: هفته بزرگداشت معلم که بیانگر ایثار و تلاش و مجاهدت معلمان متعهدی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و فرزندان این مرزوبوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می‌بخشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha