جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ سخنران مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان گفت: ما باید جامعه ای تلاشگر بسازیم و برای ظهور اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه) زمینه سازی لازم را انجام دهیم که این معنی واقعی انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی امشب در شب نیمه شعبان و پیش از قرائت دعای کمیل در مسجد مقدس جمکران، با عرض تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اظهار داشت: شب نیمه ماه شعبان پیش از ولادت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) خود به خود از عظمت ذاتی برخوردار بوده است.

استاد و مبلغ حوزه علمیه قم افزود: یکی از مهمترین اعمال امشب احیاء و شب زنده داری است؛ دعای کمیل در شب نیمه شعبان وارد شده است و حضرت علی(علیه السلام) در شب نیمه شعبان این دعا را به کمیل آموزش دادند.

وی ادامه داد: در مفاتیح حدود ۱۵ عمل برای شب نیمه شعبان وارد شده است؛ نماز جعفر طیار از این اعمال است که ثواب بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین راه های توسل به پروردگار است؛ افضل اعمال در این شب پر برکت، زیارت سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: در حدیثی آمده که در عصر غیبت کسانی نجات پیدا می کنند که دعای غریق(يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلي دِينِکَ) را بخوانند؛ از دیگر دعاهایی که در عصر غیبت به خواندن آن تأکید شده، دعای (اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى) است.

وی افزود: یکی از بهترین زیارت های امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در دوران غیبت، زیارت آل یاسین است؛ مراجع و علما تأکید دارند که روزتان را با تلاوت سوره یاسین و قرائت زیارت آل یاسین آغاز کنید و آن را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هدیه دهید.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر ما یک حدیث درباره امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بدانند این حدیث پیامبر اکرم(ص) است که می فرمایند، افضل اعمال امت من، انتظار است؛ انتظار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باید در زندگی ما و در عمل ظهور و بروز داشته باشد.

وی ابراز داشت: انتظار دو نوع است و امروز برخی فقط به دنبال نوع اول آن هستند که به آن انتظار رصدی گفته می شود؛ آیا ما باید خورشید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را فقط رصد کنیم؟ کسی که در دریا در حال غرق شدن است، منتظر یک منجی است، اما این انتظار، از نوع اول است، چون اگر دست و پا بزند بیشتر در آب فرو می رود.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: علائم ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را در این حد تنزل ندهیم که هر کسی چند حدیث را کنار هم قرار دهد و بگوید که حضرت در فلان روز ظهور می کند؛ شیعه باید هوشیار باشد و مدعیان کذابی مثل احمد الحسن را از خود دور کند.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام دارند از علاقه شیعیان و مسلمانان به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) و مسأله ظهور سوء استفاده می کنند؛ همانطور که در احکام دینی به سراغ مجتهد می رویم، درباره امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و مسأله ظهور هم به کارشناس و مجتهد آن مراجعه کنیم؛ دشمن ترین دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) به اصل ظهور اعتقاد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان با بیان این که اهل سنت کتاب های فراوانی درباره حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) و ظهور نوشته اند، گفت: ما باید جامعه ای تلاشگر بسازیم و برای ظهور اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه) زمینه سازی لازم را انجام دهیم که این معنی واقعی انتظار است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha