جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی در نشست خبری دوزادهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دبیر سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بر لزوم توسعه روحیه مهدوی و جهادی مسئولان کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش دکترین مهدویت با ذکر این مطلب که این همایش گامی در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ و اندیشه مهدویت بود گفت: امام صادق(ع) فرمودند که مراد از میته جاهلی آن است که هر کسی که امام زمانش را نشناسد و بمیرد، کافر و منافق و گمراه مرده است؛ ظرفیت‎های عظیم مهدویت باید کشف، استخراج شود و در مقام بعدی به جامعه عرضه شود.

وی افزود: ظرفیت‎های این اندیشه در حد اندیشه نبوت است؛ پس ازاندیشه توحید و نبوت، اندیشه‎ای بالاتر از اندیشه امامت و ولایت و مهدویت نداریم؛ در این عرصه حوزه‎های علمیه باید رگه‎های عمیق این اندیشه را شناسایی و عرضه کنند.

دبیر همایش دکترین مهدویت اظهارکرد: در مدت دو روز 90 مقاله در پنل‎هایی تخصصی قرائت و بررسی شد؛ 74 مهمان خارجی در این همایش شرکت کردند؛ این همایش فرصت بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن وحدت بین ادیان بود؛ یکی از مشترکات بین ادیانی، اندیشه موعود و منجی گرایی است.

وی گفت: صاحبان ادیان مختلف در این همایش گردهم آمدند و مباحث علمی را مطرح کردند؛ البته در این میان آنچه روایات اسلامی و تشیع بیان می‎کند آن است که به دلیل برخورداری از کلمات اهل بیت(ع) این روایات فراوانی و غنای بسیار بالایی دارد.

حجت‎الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی اظهارکرد: در روز گذشته بیش از 20 مهدی(عج) یاور در این همایش مورد تجلیل واقع شدند؛ بسیاری از این افراد به این کشور مهدوی خدمت کردند؛ رهبر انقلاب فرمودند که دولت و نظام ما تنها دولت مقاومت در جهان است که این جریان را راهبری می‎کند؛ در این همایش به بزرگانی که به مکتب تشیع کمک کردند از جمله شیخ عیسی قاسم نیز ادای ارادت شد.

مدیر موسسه آینده روشن اظهارکرد: خاستگاه فعالیت در عرصه مهدویت، حوزه های علمیه است و دانشگاهیان نیز باید در این عرصه کمک کنند و این روایات را در عرصه‎های مختلف جامعه بسط دهند؛ یکی از اندیشه ‏های مهدوی، عنصر ولایت فقیه است؛ باید امام زمان(عج) به جامعه معرفی شود تا جایگاه ولی فقیه نیز مشخص شود.

وی گفت: مهدویت مکتب جهادی است و نظام ما نیز نظام جهادی است و کسانی نیز باید از سوی مردم در انتخابات انتخاب شوند که روحیه جهادی باشند؛ باید در توسعه و تعمیق فرهنگ مهدویت که یک فرهنگ جهادی و پویا است در همه جامعه تلاش بیشتری انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گل واژه IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    مردم به روحانی رای میدن شما هم حرص میخورید مگه نه