جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری به تشریح برنامه های این انجمن در دوره فعالیت دو ساله خود پرداخت و گفت: ۸ کرسی تخصصی در انجمن مطالعات سیاسی حوزه شده که اکثر این کرسی‎ها در ۹ ماه گذشته برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم سیدباقری در دوازدهمین مجمع عمومی انجمن مطالعات سیاسی حوزه در محل دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: در دو سال گذشته فعالیت های مختلفی در این انجمن انجام شده است.

وی افزود: از جمله فعالیت های صورت گرفته در دو سال گذشته می توان به برگزاری نشست های علمی و میزگردهای تخصصی و همچنین انتشار مقالات علمی در نشریه این انجمن اشاره کرد که به همت فعالان این انجمن انجام شده است.

رئیس سابق انجمن مطالعات سیاسی حوزه تصریح کرد: در این انجمن سعی و تلاش زیادی صورت گرفت که تا با مراکز و نهادهای علمی کشور ارتباط برقرار شود؛ از جمله این فعالیت های می توان به همکاری در برگزاری همایش اخلاق و سیاست بود.

وی گفت: نشست دیگری که در خرداد سال گذشته با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، برگزاری یک نشست تخصصی در همایش اندیشه های فقهی امام خمینی(ره) بود؛ بررسی مفهوم حق و حکم از نگاه امام خمینی(ره) بود که در پیش نشست همایش امام خمینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری اظهارکرد:11 نشست علمی به همت این انجمن در این دو سال برگزار شد؛ برگزاری نشست های علمی به دلیل اشتغالات اساتید حوزه، بسیار مشکل است ولی این کار با تلاش فعالان این انجمن به هر شکل برگزار شد.

وی افزود: میزگرد بررسی حوزه انقلابی در تابستان سال گذشته توسط این انجمن برگزار شد؛ میزگرد دیگر این انجمن در لبنان برگزار شد که در خصوص مبانی تفکر داعش برگزار شد.

رئیس سابق انجمن مطالعات سیاسی حوزه تصریح کرد: تا کنون15 شماره نشریه علمی پژوهشی سیاست متعالیه منتشر شده است که این مجله روند پرپیچ و خمی را طی می کند؛ 90 مقاله در این مدت از سوی اعضای انجمن دریافت شده است که همه آثار مورد داوری قرار گرفته است.

وی گفت: از دیگر فعالیت های انجمن می توان به برگزاری کرسی های علمی و تخصصی اشاره کرد که در این زمینه 8 کرسی برگزار شد؛ اکثر این کرسی‎ها در 9 ماه گذشته برگزار شده است؛ در این مدت تلاش بر افزایش سرعت فعالیت های انجمن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری اظهارکرد: برگزاری دوره تخصصی تافل و بررسی دوره جامعه شناسی مدرن و همچنین برگزاری دوره فقه احزاب در حال برگزاری است؛ همچنین در این دوره سعی شد که گروه های تخصصی به فعالیت کامل برسند؛ اگر گروه های علمی فعال باشند، فضای تعاملی و بستر گفتگو و تضارب فراهم می شود؛ 4 گروه در این انجمن فعال شد که از جمله آنها می توان به حلقه سلفی پژوهی، فقه سیاسی، انقلاب اسلامی و قرآن و سیاست اشاره کرد.

وی افزود: بحث حوزه انقلابی در سال 1394 توسط رهبر انقلاب مطرح شد؛ در این زمینه لازم بود که این بحث توسط کسانی که تبیین شود که نگاه کاملی به بحث حوزه و انقلاب دارند؛ به همین دلیل با همکاری مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مجموعه کارگاه هایی در این زمینه برگزار شد.

رئیس سابق انجمن مطالعات سیاسی حوزه تصریح کرد: ظرفیت این انجمن با ۲۰۰ عضو که بیشترین بار را در حوزه در عرصه اندیشه سیاسی اسلام به دوش می کشند،‌بسیار بالاست که امیدواریم در دوره های بعدی به توفیقات بیشتری برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha