جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در بیش از ۳۵۰ مسجد بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن ماه پرفیض رمضان، اظهار داشت: این اداره به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی پیش‌بینی کرده که در سطح 350 مسجد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان،بهار قرآن است افزود: بر همین اساس قرآن کریم، محور برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان است و قاریان بین‌المللی نیز از چهاردهم ماه رمضان در شهرستان بجنورد برنامه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری محافل متعدد قرائت و تفسیر قرآن در شهرستان بجنورد گفت: علاوه بر اعزام مبلّغ دینی به مساجد شهر و روستاهای بجنورد، پذیرای تعدادی از مفسّران حوزه علمیه قم نیز خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه برگزاری برنامه تفسیر قرآن‌ کریم از برنامه‌های محوری  این اداره به مناسبت ماه رمضان است، افزود: طرح با قرآن در رمضان امسال همراه با بیان مفاهیم و تفسیر از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی است که در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود. همچنین اجرای طرح سراسری قرآنی 1451 با حضور قاریان بین‌المللی نیز در مساجد شهرستان نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: برگزاری نمازهای جماعت، کلاس‌های احکام، بیان مسائل شرعی، اعتقادی و اخلاقی، تفسیر قرآن کریم و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان و احیای شب‌های قدر بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد است.

وی یادآور شد: روزه، تلاوت قرآن کریم و تفکر در آیات این کلام الهی، ترک گناه، مطالعه و علم‌آموزی، مناجات و دعا، توبه و استغفار، صدقه دادن، اطعام دادن، صله‌رحم و غیره از اعمالی است که در این ماه سفارش زیادی به انجام آن‌ها شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت انس بیشتر مردم با خدا و قرآن است، خاطرنشان کرد: همگان باید از فرصت‌هایی که خدا برای بندگان خود در این ماه پرفیض فراهم کرده است به نحو شایسته استفاده کنند تا اثرات این فرصت در پایان ماه مبارک رمضان ملموس باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha