سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ تمام کتب بزرگ آسمانی در این ماه مبارک نزول یافته و موجب عظمت این ماه شده است؛ مثلاً صحف ابراهیم در شب اول، تورات، در شب ششم این ماه و انجیل، در سیزدهم نازل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری در اولین روز  ماه مبارک رمضان، در جمع اقشار مردم گفت: این ماه، ماه بسیار باعظمتی است.

وی با بیان اینکه عظمت زمان و مکان به اعتبار اتفاقاتی است که در آن واقع شده است؛  تصریح کرد: به عنوان مثال  آسمان هفتم باعظمت است؛ چون عرش در آن واقع شده است، آسمان چهارم باعظمت است؛ چون بیت‌ المعمور در آن قرار دادرد.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد:  مکه باعظمت است؛ چون ام‌القراء است و خانه خدا در آن می‌باشد، مدینه باعظمت بوده ؛ چون مسکن نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)  است، نجف و کربلا هم به دلیل اینکه امیرالمؤمنین و امام حسین (علیهم السلام) در آن هستند، با عظمت است،

وی افزود: درباره ماه رمضان،  هم نبی ‌اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: «بافضیلت‌ترین ماه‌ها است». لذا این ماه از هر جهتی فضیلتش بیشتر از ماه‌های دیگر است، فضیلت روزهایش از تمام روزهای سال  بیشتر است، فضیلت شب‌ها و ساعاتش  بیشتر از شب‌ها و ساعات دیگر روزهای سال  است.؛

آیت الله ناصری عنوان کرد: علت این همه فضیلت آن است که اتفاقات مهمی در این ماه رمضان واقع شده است؛ از طرفی شهادت حضرت علی (علیه السلام) و از طرفی ولادت امام مجتبی (علیه السلام)، شب قدر و وفات حضرت خدیجه (علیها السلام) همه این‌ها باعث عظمت این ماه شده است.

وی با اشاره به این که همه کتب آسمانی نازل شده به بشریت در این ماه نازل شده است، اظهار داشت: از حضرت آدم (علیه السلام) تا حضرت خاتم (صلی الله علیه وآله وسلم)  حدود 130 کتاب آسمانی برای انبیا نازل شده است، طی حدود هفت هزار سال، 124 هزار پیغمبر آمدند که پنج‌ نفر آن‌ها  اولوالعزم و دارای کتاب هستند، بقیه آن‌ها هم صحیفه داشتند؛ برای مثال، حضرت آدم علیه السلام که اولین پیغمبر است کتاب و احکام داشته است.

استاد اخلاق حوزه افزود: بنابر این تمام کتب بزرگ آسمانی در این ماه مبارک نزول یافته و موجب عظمت این ماه شده است؛ مثلاً صحف ابراهیم در شب اول نازل شده است، تورات، در شب ششم این ماه نازل شده است. انجیل، در سیزدهم نازل شده است. زبور، شب هجدهم این ماه نازل شده است.  اما مهم‌ترین رخداد این ماه، این است که در آن، قرآن نازل شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha