جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست حکمای یمن

حوزه/ حکمای یمنی شرکت کننده در نشست دهم ماه رمضان، تاکید کردند: مبارزه با دشمن متجاوز سعودی تنها گزینه استراتژیک تا آزادی تمام مناطق اشغال شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست حکما و عقلای یمن بنا بر پیشنهاد سید عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله یمن در دهم ماه رمضان با حضور علما و بزرگان و شخصیت های تاثیرگذار یمنی و با هدف کنار گذاشتن اختلافات داخلی و وحدت در برابر دشمن خارجی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند: مبارزه با دشمن متجاوز سعودی تنها گزینه استراتژیک تا آزادی تمام مناطق اشغال شده است.

حکمای یمن همچنین در پایان این نشست با صدور بیانیه ای شامل 23 بند، بر لزوم حفظ حاکمیت و استقلال و وحدت داخلی و نپذیرفتن دخالت های بیگانگان و اشغالگران تاکید کردند.

علما و حکمای یمن در این نشست از افراد و گروه های فریب خورده نیز دعوت کردند به راه درست باز گردند و در کنار مردم یمن با دشمنان خارجی و متجاوزان بجنگند.

 

متن بیانیه پایانی این دهم ماه رمضان:

در مواجهه با دشمن متجاوز می دانیم که دفاع مردم از سرزمین و ناموس و مبارزه با ظلم و تجاوز، مصداق جهاد فی سبیل الله است و از این رو یقین داریم که خدا با ما است.

بیش از دو سال است که کشور ما با یک تجاوز غیر انسانی و کشتار و مجروح شدن شهروندان خود توسط دشمنان متجاوز روبرو است و دشمن ما علاوه بر این به محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن نیز روی آورده است تا مانع رسیدن غذا و دارو به کشور شود و نتیجه آن نیز شیوع بیماری های واگیردار است.

سازمان ملل نیز همواره بر جنایت های دشمن سرپوش گذاشته و با وجود اینکه در گذشته در ظاهر علاقه زیادی به حفظ حاکمیت یمن و جان مردم و جلوگیری از دخالت بیگانگان نشان می داد، اما در برابر تجاوز بیگانگان به یمن سکوت اختیار کرده و این همه کشتار زنان و کودکان و شهروندان بی گناه را نادیده می گیرد.

 

بندهای بیانیه نشست دهم ماه رمضان:

1. تاکید بر حاکمیت و استقلال و وحدت یمن و ثوابت ملی و نپذیرفتن هرگونه دخالت و قیمومیت خارجی و تجزیه یمن.

2. تنها گزینه ما ادامه دادن به مبارزه با متجاوزان آمریکایی و سعودی به عنوان تنها گزینه استراتژیک پیش روی مردم و احزاب و گروه ها و ادامه دادن به مبارزه تا آزادی کامل یمن در استان های شمالی و جنوبی می باشد.

3. مبارزه با دشمن اولویت مطلق تمام مؤسسات و دستگاه های دولتی و تمام نیروها و احزاب و مردم است و اجازه نخواهیم داد هیچ گروهی اقدامی انجام دهد که موجب تضعیف جبهه داخلی باشد.

4. تقویت مشارکت ملی.

5. ضرورت فعال سازی نقش تمام نیروها و احزاب و تشکل های سیاسی و سازمان های جامعه مدنی برای مبارزه با دشمن متجاوز.

6. دعوت از فریب خوردگان برای بازگشت به دامن میهن.

7. فعال سازی و اصلاح دستگاه قضایی برای انجام مسئولیت ها و تکالیف قانونی در برابر مردم و برخورد با متجاوزان.

8. همبستگی اجتماعی اساس وحدت و برادری میان مردم یمن و عامل اساسی حفظ یکپارچگی جبهه داخلی در برابر دشمنان است.

9. ضرورت یکسان سازی موضع گیری های رسانه ای رسمی و حزبی و سامان دادن به این گونه موضع گیری ها در اولویت های مبارزه با دشمن قرار گیرد.

10. تاکید بر اهمیت پایبندی و اجرای توافق های سیاسی مشترک میان نیروهای سیاسی برای حفظ وحدت داخلی در برابر دشمنان و تقویت عوامل وحدت و برادری.

11. تقویت جبهه داخلی و مرزها و حمایت مالی و تسلیحاتی از رزمندگان یک وظیفه ملی و دینی و مسئولیتی مقدس است که بر دوش همه قرار دارد.

12. اهتمام و رسیدگی به خانواده های رزمندگان و شهدا و مجروحان و اسرای یمن.

13. حمایت و تشویق قبایل برای مبارزه با متجاوزان و محافظت از جبهه داخلی ومبارزه با دشمنان متجاوز.

14. وجوب تقویت نقش علما و سخنرانان و بزرگان دینی برای آگاه سازی جامعه در مورد اهداف متجاوزان و توطئه های آنها علیه کشور و مردم.

15. اهمیت تقویت نقش و جایگاه زنان در جامعه یمن.

16. اهمیت تقویت مؤسسات حکومتی از اولویت های مبارزه با دشمنان است، زیرا موجب تقویت مقاومت اجتماعی و کاستن از میران رنج مردم می شود.

17. از دولت می خواهیم با تمام اشکال فساد و مفسدان مبارزه کند و اشکالات موجود در این زمینه را برطرف کند به گونه ای که موجب بهبود وضع زندگی و معیشت مردم شود.

18. ضرورت فعال سازی نهادها و دستگاه های رسمی مربوط به مبارزه با فساد.

19. مخالفت کامل خود را با محاصره و تحریم هوایی و زمینی و دریایی یمن اعلام می کنیم و از هر تلاشی برای شکستن این تحریم و محاصره ظالمانه حمایت می کنیم.

20. ما با جنایت های متجاوزان در استان های جنوبی و شرقی و تعز و کشتار مردم و چپاول ثروت کشور در این استان ها و اعطای تابعیت یمنی به بیگانگان و عناصر تکفیری مخالفیم.

21. از تمام مردم یمن می خواهیم به کشاورزری و احیای زمین های زراعی اهتمام ورزند تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیازهای داخلی باشیم و از درد و رنج مردم به خاطر محاصره و تحریم ها بکاهیم.

22. از تمام نویسندگان و فرهنگیان و دانشگاهیان و اهالی رسانه می خواهیم به وظیفه و مسئولیت خود در مبارزه با دشمن متجاوز عمل کنند.

23. لزوم تشکیل کمیته ای برای تقویت وحدت ملی و پیگیری تصمیمات این نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha