جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مسلم لاله زاری کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد

حوزه/ کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه قرآن مختص ختم و عزاداری ها شده است، گفت: هر فرد مسلمان باید حداقل روزانه یک صفحه از قرآن را تلاوت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مسلم لاله زاری، امروز در نشست قرآن پژوهشی با موضوع «تیسیر در قرآن» گفت: ترتیل قرآن کریم به عنوان فرصتی برای فهم معانی قرآن است که در سوره مبارکه مزمل بر این امر تاکید کرده و دستور به قیام برای نماز شب و تلاوت قرآن نیز در این سوره آمده است.

وی افزود: ما مهربانتر از پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نداریم؛ زیرا هیچ پیامبری به اندازه ایشان اذیت نشد و هیچ پیامبری نتوانست مانند ایشان در برابر سختی ها تحمل کند که این باعث شد که به عنوان مهربانترین فرد معرفی شوند.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: پیامبر ما هرگز از خداوند در خصوص دشمنان خود نفرین نکرد که این نشان دهنده مهربانی ایشان است.

حجت الاسلام لاله زاری تصریح کرد: در عصر نزول، پیامبر و اهل ایمان قسمتی زیادی از شب را عبادت می کردند که این به عنوان الگویی برای ما در ارتباط با خداوند متعال است.

وی گفت: تلاوت دائمی قرآن به عنوان وظیفه مهمی برای مومنان است که متاسفانه در جامعه و کشور ما قرآن بعضا مهجور واقع شده است؛ اما به برکت انقلاب اسلامی ما امروز شاهد رشد چشمگیر قرآن هستیم اما با این حال باید تلاوت روزانه قرآن داشته باشیم.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه قرآن مختص ختم و عزاداری ها شده است، افزود: هر فرد مسلمان باید حداقل روزانه یک صفحه از قرآن را تلاوت کند.

حجت الاسلام لاله زاری بیان کرد: چهار چیز در دنیا غریب هستند که یکی از آنها در روز قیامت از انسان شکایت خواهد کرد و آن هم قرآنی است که در خانه ای تلاوت نمی شود.

وی اظهار داشت: انسان وظایفی در برابر قران کریم دارد که احترام به قرآن در زمان قرائت از جمله آنها است که مورد تاکید خداوند نیز می باشد.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد بهترین شغل، پیشه و عمل ، تلاوت قرآن و یاد دادن آن به دیگران است ، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در مدح کسانی که قرآن را فرا می گیرند و یاد می دهند بیان می کند که این افراد به عنوان ربانی و روحانی هستند.

حجت الاسلام لاله زای ادامه داد: نسخه شفا بخش قرآن به عنوان درمان امراض روحی و معنوی ما است که آیه به آیه قرآن می تواند برای هدایت و سعادت مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر عالمی دارای علم باشد در صورتی که راسخ در علم نباشند دچار تزلزل علم می شوند که افرادی راسخ نیستند که زکات علم خود را ندهند و علوم را به دیگران آموزش ندهند.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه انسان ها وقتی به سعادت می رسند که از سوء ظن در برابر برادر خود بپرهیزند، غیبت نکنند و این ها به عنوان نسخه ای شفا بخش در برابر امراض روحی و روانی است.

حجت الاسلام لاله زاری در پایان اظهار داشت: برای این که راه راست را داشته باشیم و از گمراهی دوری کنیم باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و قرآن را در زندگی خود به کار ببریم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha