جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی رسولی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) با اشاره به اهمیت استفاده درست طلاب از اوقات فراغت گفت: یکی از مسایل مهم برای طلاب در فصل تابستان، مرور دروس و آماده شدن برای سال تحصیلی جدید است.

حجت الاسلام علی رسولی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به طرح تابستانی مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره)، گفت: مدرسه آیت الله دامغانی(ره) جزو  مدارس سفیران هدایت است و طلاب در این مدارس می توانند 6 واحد درسی را در تابستان بگذرانند.

وی در ادامه افزود: بنا به درخواست طلاب مدرسه، دوره تابستانی یک ماهه برگزار شد و طلاب به صورت فشرده و همه روزه چهار ساعت، چهار واحد درسی را در تابستان سال جاری به اتمام رساندند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) با اشاره به اهمیت استفاده درست طلاب از اوقات فراغت گفت: یکی از مسایل مهم برای طلاب در فصل تابستان، مرور دروس و آماده شدن برای سال تحصیلی جدید است.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب علوم دینی در اوایل طلبگی وظیفه ای جز درس خواندن ندارند، از این رو باید در مرحله نخست به یادگیری و تثبیت علم ادبیات عرب بپردازند و در مرحله بعد علومی همچون فقه و اصول را فرا بگیرند.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اهمیت استفاده مناسب از فصل تابستان اظهار داشت: طلاب نباید در تابستان از حوزه و دروس جدا شوند، چرا که نیاز به علم آموزی دارند  و حوزه مکان خوبی برای برآورده کردن این نیاز ها است.

وی در پایان گفت: مسایل معنوی از ارکان زندگی طلاب به شمار می رود به همین سبب مدرسه آیت الله دامغانی(ره) همه ساله برای طلاب این مدرسه اردوی مشهدمقدس و قم را در تابستان و اردوی کربلای معلی را در اربعین به همراه مراسم عمامه گذاری در آن خاک پاک را برگزار می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha