جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد از تشکیل شورای فرهنگی در این مدرسه خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که امسال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه انجام شده، تشکیل شورای فرهنگی است.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های جشن و عزاداری، جلسات فرهنگی و بصیرتی، برگزاری جلسات قرآنی و تفسیر و ... از جمله فعالیت‌های این شورا است.

وی افزود: برگزاری جلسات توجیهی و بصیرتی ماهانه برای طلاب معمم حوزه علمیه استان به‌ منظور اعزام به مراکز فرهنگی و مساجد حاشیه شهر و ادارات از جمله برنامه‌های شورای فرهنگی این مدرسه علمیه است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد این است که طلاب هر روز بعد از برپایی نماز صبح در برنامه تلاوت صبحگاهی قرآن کریم با عنوان تلاوت نور حضور یافته و در پایان دو آیه از آیات تلاوت شده، تفسیر می‌شود.

وی برگزاری مراسم ولادت حضرت علی (ع) به‌صورت محوری و با حضور مسئولان استانی را یکی از اقدامات شورای فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد عنوان کرد و گفت: همچنین با مشارکت استانداری خراسان شمالی، اردوی زیارتی تفریحی طلاب موفق این مدرسه به مشهد مقدس به مدت دو روز برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در ادامه با اشاره به برگزاری دوره تثبیتی طلاب جدیدالورود  مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار داشت: دوره تثبیتی یک‌ماهه برای طلاب جدیدالورود سفیران هدایت و دوره بلندمدت آغاز شده که طلاب پس از پایان دوره و شرکت در آزمون، در صورت قبولی به‌عنوان طلبه رسمی تحصیل خود را در این مدرسه علمیه آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه در سال تحصیلی گذشته 150 طلبه داشت که 95 طلبه در مقطع بلندمدت و 55 نفر هم در دوره سفیران هدایت تحصیل می‌کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha