جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حج و زیارت استان یزد

حوزه / مدیر حج و زیارت استان یزد از افزایش ۳۵ درصدی متقاضیان حج در این استان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۲۷۰ زائر یزدی اواخر مرداد ماه برای انجام مناسک حج تمتع در قالب ۱۶ کاروان مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ مدیر حج و زیارت این استان در همایش سراسری آموزشی و توجیهی حجاج که با هدف آشنایی حاجیان با مناسک حج در محل ورزشگاه شهید حاج مهدی شاهدیه برگزار شد، گفت: کم سن ترین زائر امسال 12 ساله و از کاروان شهرستان ابرکوه و مسن ترین زائر، 86 ساله و از کاروان شهرستان یزد عازم سرزمین وحی می شود.

علی اصغر شریفی از افزایش 35 درصدی متقاضیان حج در این استان خبر داد و افزود: 2 هزار و 270 زائر یزدی اواخر مرداد ماه برای انجام مناسک حج تمتع در قالب 16 کاروان مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام می‌ شوند.

وی ادامه داد: از مجموع این کاروانها، 10 کاروان از یزد و 2 کاروان از اردکان، 2 کاروان از میبد، یک کاروان از ابرکوه و یک کاروان از بافق از طریق فرودگاه بین المللی شهید صدوقی برای انجام مناسک حج به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می ‌شوند.

این مقام مسئول با یادآوری نکات ویژه ‌ای که زائران باید در هنگام حج رعایت کنند، خاطرنشان کرد: زائران توجه بیشتری به مسائل معنوی سفر داشته و از لحظه لحظه سفر بهره‌ مند شوند و در سرزمین وحی توشه‌ برداری کنند.

شریفی با بیان اینکه زائران خانه خدا در سال های متمادی در برگزاری مناسک حج قوانین کشور عربستان رعایت کردند، افزود: باید همچنان به مسائل و قوانین کشور میزبان توجه داشت و از همه لحظات این سفر نیز به خوبی بهره گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 80 کلاس آموزشی توسط مدیران و روحانیون کاروان ها برای حجاج استان یزد برگزار شده و تا زمان اعزام زائران به سر زمین وحی کلاس ‌های آموزشی ادامه خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت یزد یادآور شد: اعتبار گذرنامه زائران سرزمین وحی باید تا پنجم اسفند ماه امسال اعتبار داشته باشد و در غیر این ‌صورت افراد باید نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha