جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مهدی حسینی نژاد

کارشناس مسوول اداره تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در بازدید از مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ص) شهر ملایر، گفت: شناساندن حوزه علمیه به داوطلبان ورودی یکی از عمده اهداف اجرای طرح میثاق طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مهدی حسینی نژاد، کارشناس مسوول اداره تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ظهر امروز در بازدید از طرح میثاق طلبگی همدان، در  مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ص) شهر ملایر گفت: شناساندن حوزه علمیه به داوطلبان ورودی یکی از عمده اهداف اجرای طرح میثاق طلبگی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پذیرش صحیح در حوزه های علمیه، افزود: از دیگر اهداف طرح میثاق طلبگی شناسایی خصوصیات افراد توسط مسوولان، اساتید، سرگرو ها و روان شناس است.

حجت الاسلام حسینی نژاد ادامه داد: اگر کسی با نگاهی غلط و اشتباه وارد حوزه علمیه شود بعد از گذشت زمان متوجه می شود که عمر گران بهای خود را از دست داده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری دوره میثاق طلبگی در حوزه های علمیه ابراز داشت: در حال حاضر حوزه ها برای طلاب هزینه می کنند و ورود اشتباه و نا بجا به حوزه هم به عمر افراد و هم به حوزه های علمیه ضرر وارد می کند.

کارشناس مسوول اداره تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: تدریس درس نامه میثاق طلبگی که دارای سه بخش دفتر اول رسم طلبگی، دفتر دوم اخلاق و آداب طلبگی، دفتر سوم نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه برای طلاب جدید الورود می تواند تا حد زیادی پاسخ گوی سؤالات آنها باشد و تصویر روشنی از آینده یک طلبه را برای آنها ترسیم نماید.

 وی در ادامه افزود: نباید دوره تهذیبی میثاق طلبگی شکل آموزشی به خود بگیرد و برای مخاطبان خسته کننده باشد؛ دوره رسم عاشقی باید در انتخاب افراد در ورود به حوزه کمک کند.

حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: از نکات مثبت برگزاری دوره های متمرکز این است که انتخاب افراد در دوره توسط یک گروه کارشناس که در تمامی مدارس حضور ندارند انجام می شود و کمیسوین پذیرش می تواند با مشورت با اساتید بهترین افراد را جذب حوزه های علمیه کند.

کارشناس مسوول اداره تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: در نگاه کلان در چند سال اخیر طرح میثاق طلبگی خروجی خوبی و رضایت بخشی داشته است.

وی ادامه داد: دوره میثاق در انتخاب درست افراد و شناساندن حوزه به ما کمک خواهد کرد، و همچنین دوره میثاق به مسوولان کمک می کند تا انتخابی درست داشته و جلوی ضربه های احتمالی به لباس مقدس روحانیت گرفته می شود.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از حجت الاسلام کشوری، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان، گفت: دوره میثاق طلبگی استان همدان از بهترین دوره های کشور است که حمایت های آیت الله موسوی اصفهانی در این مسءله علت اصلی این موفقیت است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha