جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله مشکینی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله مشکینی پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم جمع کثیری از مردم ولایتمدار قم حضور داشتند و حجت الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور به سخنرانی پرداخت.

 ائمه جمعه شهر مقدس قم، جمعی از علما و مسئولان حوزوی، استاندار قم و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: آیت‌الله مشکینی از مدرسان برجسته حوزه علمیه قم بود که بیش از 60 سال کلاس درس تشکیل داد و فقهای بزرگی را تربیت کرد و تحویل جامعه داد.

وی عنوان کرد: بسیاری از کسانی که امروز در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سرمایه‌های انسانی جامعه و منتخب یک ملت بزرگوار و سرافراز حضور دارند شاگرد آیت‌الله مشکینی بوده‌اند.

آیت‌الله‌ علی‌اکبر فيض‌، معروف‌ به‌ مشكيني‌ در سال‌ 1300 هجري‌ شمسي‌ در روستايي‌ از توابع‌ بلوك‌ مشكين‌ و در ميان‌ خانواده‌اي‌ متدين‌ و اهل‌ علم‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ از اهل‌ علم‌ بود و در كسوت‌ روحانيت‌ به‌ تحصيل‌ علم‌ و رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ مي‌پرداخت‌.

وي از اعضاي‌ جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ بود‌. با پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌، آيت‌الله‌ مشكيني‌ در مسئوليت‌هاي‌ گوناگوني‌ به‌ ايفاي‌ نقش‌ پرداخت‌ از جمله عضويت‌ در خبرگان‌ تدوين‌ قانون‌ اساسي‌، مسئول‌ گزينش‌ و اعزام‌ قضات‌ با حكم‌ امام‌ (ره‌)، رياست‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌ در هر سه‌ دوره‌، امامت‌ جمعه‌ قم‌ با حكم‌ امام (ره‌) و رهبر انقلاب، عضويت‌ در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ و رياست‌ شوراي‌ بازنگري‌ قانون‌ اساسي‌.

حضرت آیت‌الله‌ مشكيني‌، در روز 8 مردادماه 1386 در سن 86 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha