جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طلاب باید انقلابی تربیت شوند، گفت: طلاب امروز باید خودشان را مجهز کنند چرا که درگیر جنگ گسترده فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، ظهر روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرحوزه علمیه آذربایجان شرقی که در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، ابراز داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ فعالیت خود، پرونده درخشانی بر جای گذاشته که استمرار فکر و عمل دینی مرهون تلاش های مراجع عظام رهبر انقلاب و مبلغین است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه حوزه های علمیه در رشد جامعه اسلامی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: پیشرفت حوزه های علمیه روز به روز بهتر شده و با مدیریت راهبردی آیت الله اعرافی شاهد رشد همه جانبه حوزه های علمیه هستیم که نمونه آن تحصیل طلاب غیر ایرانی در جامعه المصطفی العالمیه است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانشگاه ها زمینه حضور طلاب و مبلغین را در بین دانشجویان فراهم کنند، جرا که حوزه های علمیه از جهات گوناگون به رشد دین در جامعه کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران نیز یکی از کارهای ارزشمند است که در تربیت زنان نخبه دینی موثر بوده، امروز مسایل بی شماری وجود دارد که باید در قالب دین قرار بگیرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز مسایل بی شماری وجود دارد که باید در قالب دین قرار بگیرند، اظهار داشت: طلبه ها امروز باید خودشان را مجهز کنند چرا که درگیر جنگ گسترده فرهنگی هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: طلبه ها از لحظه به لحظه عمر خود استفاده کنند چرا که تحصیل علوم دینی آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد.  

وی با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام انتظاری، به مدیر جدید حوزه علمیه آذربایجان شرقی توصیه کرد: به انقلابی بودن طلاب توجه داشته باشید طلاب باید انقلابی تربیت شده و انقلابی بمانند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: پیسرفت علمی بدون انقلابی گری موفقیتی نخواهد داشت، بسیج طلاب فعال تر شود و در تربیت طلاب انقلابی همت کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین در پایان به حضور ۲۲ ساله آیت الله شبستری در این استان اشاره کرد و گفت: از تلاش ها و توجه آیت الله مجتهد شبستری به حوزه های علمیه قدردانی می کنم و آرزوی سلامتی برای یار دیرین امام و رهبری دارم.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از زحمان چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha