جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه از مدارس علمیه امام باقر(ع) و امام حسین(ع) قم

حوزه/ مسئول نظارت، ارزیابی و آمار دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه گفت: با توجه به تاکیدات مدیر حوزه های علمیه به دنبال ساماندهی اطلاعات و ارزیابی مسنجم مدارس علمیه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی کاشانی در نشستی با مدیران مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) و امام حسین(ع) قم با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به تاکیدات آیت الله اعرافی پیرامون ساماندهی و انسجام اطلاعات در زمینه های مختلف مربوط به مدارس علمیه، اساتید و طلاب سامانه دریافت اطلاعات را از طریق سیسم نجاح قسمت کارتابل در 10 مدرسه علمیه در گام نخست فعال کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه مدارس علمیه در طول سال چندین بار از بخش های مختلف حوزه با پرسشنامه های متعددی مواجه بودند، با اصلاح این روش همه اطلاعات صرفا توسط بخش نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه های علمیه دریافت و تجزیه و تحلیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کاشانی ادامه داد: از حُسن های این سامانه جمع آوری یکجای اطلاعات مربوط به مدارس علمیه و طلاب می باشد که به صورت یکجا تجزیه و تحلیل شده و در صورت نیاز هر کدام از بخش های مرکز مدیریت با توجه به درخواست آنان به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات به منظور برنامه ریزی و تحلیل در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: حضور میدانی در مدارس علمیه و ثبت تجربیات و ایده های مدیران مدارس اعم از آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و تحقیقی می تواند بانک جامع منابع ای تهیه شود و در اختیار سایر مجموعه ها قرار بگیرد.

مسئول نظارت، ارزیابی و آمار دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی  حوزه های علمیه با بیان اینکه در ساختار جدید هرگونه اطلاعات و آمار مدارس علمیه صرفا از طریق این مرکز دریافت می شود، تاکید کرد: در فرایند اصلاح و ثبت اطلاعات چهار مجموعه سوال با عنوان « سوال از مدیر مدرسه»، « سوال از اساتید»، « سوال از طلاب» و «  اطلاعات ثبتی و ارزیابی ها» در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد تا پاسخ های لازم را در سامانه نجاح قسمت کارتابل درج و ثبت کنند.

وی گفت: در گام نخست تنها در 10 مدرسه علمیه این فرایند در حال انجام می باشد که با جلسات حضوری نسبت به تشریح این فرایند توضیحات لازم داده و نظرات و دغدغه ها ثبت خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha