جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام لقمانی

حوزه/ حجت الاسلام لقمانی با تاکید بر این که دایره مخاطبین مطالب دینی جهانی است، گفت: منبر تاثیرگذارترین رسانه است و روحانیون باید با مطالعه و به روز سخنرانی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد لقمانی، عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات شهر اصفهان به مناسبت شهادت جوادالائمه علیه السلام  اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم برای مبلغین و ائمه جماعات  بحث مخاطب شناسی است، لذا باید توجه داشت باشید که مخاطب مسه شاخصه مهم، نخست فطرت دوم خرد و اندیسه و سوم احساس دارد.

وی تصریح کرد: هیچ یک از گروهای اجتماعی مثل یک مبلغ و روحانی چنین مخاطبی ندارند،برای اثبات ادعای خود بیان می کنم که چندین سال قبل دختر هیلاری کلینتون برای کتابخانه تخصصی امیرالمومنین(ع) اصفهان نامه نوشت و درخواست یک دوره تفسیر قرآن به زبان انگلیسی کرد.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه دایره مخاطبین مطالب دینی جهانی است، گفت: اگر معارف اهل بیت(ع)  به درون کاخ سفید راه پیدا کند، در دهه اول محرم کاخ سفید  سیاه پوش خواهد شد.

حجت الاسلام لقمانی با تاکید بر توجه به تبلیغ عملی، ادامه داد: اگر دشمن یک نقطه خاکستری از زندگی رهبری سراغ داشت آن را بسیار بزرگ می کرد، زندگی مبلغین باید این گونه باشد.

وی با بیان این که امروز مخاطب و توجه به مخاطب شناسی باعث جذب  جوانان به محافل مذهبی و دینی  وحتی نماز جماعت می شود، افزود: مبلغین و ائمه جماعات  باید با مطالعه در مراسم ها، مجالس  و سخنرانی ها حضور پیدا کنند  و مخاطب خود را سبک نشمارند

حجت الاسلام لقمانی اذعان کرد: هیچ رسانه ای مثل منبر نیست و هیچ کار تبلیغی چون تبلیغ چهره به چهره و هم نفس شدن نیست و امروز در کار تبلیغ اسلام باید جهادی تلاش کرد.

این استاد حوزه تصریح کرد:  به زبان روز سخن گفتن رمز جذب مخاطب به مساجد است و یکی از دلایل جوان گریزی از مساجد و محافل دینی تکراری سخن گفتن مبلغین است.

وی در ادامه به برخی از خاطرات شهید حججی اشاره کرد و گفت: داعشیان هدفی جز نابودی فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) نداشتند و اگر مدافعان حرمی چون شهید حججی نبودند، اسلامی باقی نمانده بود  که ما مبلغ آن باشیم.

حجت الاسلام لقمانی تاکید کرد: هسته های پیروزی انقلاب از همین جلسات  و محافل دینی آغاز شد، در آن زمان به مخاطبین اهمیت داده شد و مردم آگاه شدند و افراد تاثیرگذار در جامعه چون شهید شهریاری ها و حججی ها تربیت یافته مساجد بوده و پای منبر مبلغین بزرگ شده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha