جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز رسالت دفاع از دین بر عهده حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و حضور روحانیت نباشد دشمن به اهداف و نقشه های پلید خود دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فریمک نکا  از طلاب و روحانیان به عنوان نگهبانان دین و حافظ میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) یاد کرد و گفت: روحانیت و حوزه های علمیه همواره مهم ترین پشتیبان دین و ارزش های اسلامی در جامعه بوده اند.

وی با بیان این که در دوران غیبت علما و روحانیان حافظان اصلی دین در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: مردم علما و روحانیان را همواره پناهگاهی برای رسیدگی به امور فردی و جمعی خود می دانستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب، سربازان جبهه دفاع از دین و انقلاب محسوب می شوند، بیان داشت: طلاب باید هر آنچه که در توان دارند برای حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی به کار گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رسالت دفاع از دین بر عهده حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و حضور روحانیت نباشد دشمن به اهداف و نقشه های پلید خود دست خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان برای تضعیف دین در جامعه هر روز شیوه های تبلیغی جدیدی را دنبال می کند، افزود: در این شرایط خاص رسالت مراکز دینی و حوزوی برای مقابله با موج این هجمه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که برای حفظ و حراست دین نیازمند نگهبان هستیم که این رسالت و وظیفه خطیر بردوش طلاب و روحانیت است، خاطرنشان کرد: حفظ و بقای دین با پرورش طلابی مستعد و متعهد تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت ارتباط طلاب و روحانیان با مردم تأکید کرد و با بیان این که رمز موفقیت بسیاری از علما و بزرگان دینی همراهی با مردم بوده است، تصریح کرد: طلاب باید با عرضه داشته های خود به مردم، زمینه یک روابط مستحکم و عمیق را در جامعه هدف خود فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

وی در پایان با اشاره به این که امروز آثار و تألیفات باقی مانده از علما و بزرگان دینی حوزه ثمره عمری پژوهش و تحقیق این بزرگان است، تصریح کرد: اگر می خواهیم تولید این آثار ارزشمند همچنان در آینده نیز وجود داشته باشد باید عرصه پژوهش در حوزه هر روز تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha