جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید حججی

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام با بیان این که شهید حججی و سایر شهدا تا آخرین قطره خون خود پای بیعت با ولایت ایستادند، گفت: ولایتمداری و با ولی امر بودن را باید از رفتار و منش این شهدا الگو برداری کرد، زیرا که آنها به عهد خود در راه دفاع از ولایت تا آخرین لحظه پایبند بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام، در مسجد ثقلین اظهار داشت: شیعیان امیرالمومنان(ع) در طول تاریخ با شهادت بیعت کرده اند.

وی افزود: در فرهنگ شیعه شهادت و روحیه شهادت طلبی جایگاه ویژه ای داشته است و همواره شیعیان راستین و رهروان حقیقی این مکتب نورانی هیچ وقت از این روحیه دور نشده اند.

دفاع جوانان با دل و جان از ارزش های انقلاب اسلامی

حجت الاسلام تمرخانی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی جوانان این خاک و میهن اسلامی ما در میادین کارزار و در راه اعتلای کلمه حق هیچ ترس و واهمه ای نداشته اند و با دل و جان ار ارزش های این انقلاب دفاع کرده اند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: به گفته امام راحل شهادت هنر مردان خداست و کشور عزیز ما در راه اسلام و مکتب اثنی عشری شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: تکفیری ها و  جریان های فکری منحرف در طول تاریخ حتی در زمان امیرمومنان(ع) نیز وجود داشتند که حضرت به جنگ با آنها پرداخت و این جریان منحرف را ضد اسلام و منحرف معرفی کردند.

تکفیری ها با قرائتی منحرف از دین، به دنبال نابود کردن اسلام هستند

حجت الاسلام تمرخانی با بیان این که گروهک های تکفیری امروز رهروان خوارج نهروان هستند، گفت: وحشی گری و انحراف از دین و تمامی رفتار و کردار گروهک های تکفیری همه تداعی کننده خوارج نهروان است که با قرائتی منحرف از دین به دنبال نابود کردن ریشه و اساس اسلام هستند.

وی تصریح کرد: شهدایی مانند شهید حججی کم نیستند که از سر گذشتند تا امنیت و آرامش در کشور حاکم باشد و هیچ کسی حتی خیال تعدی به کشور و میهن عزیزمان را در ذهن خود نپروراند.

ومسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: شهید حججی جوانی با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و جهادی بود که دلاور مردی او در راه دفاع از ارزش ها تا تاریخ زنده است در پیشانیش ایثار و فدارکاری او خواهد درخشید.

جوانان لحظه ای اجازه تعدی دشمن به کشور را ندهند

وی با بیان این که شهید حججی و سایر شهدا تا آخرین قطره خون خود پای بیعت با ولایت ایستادند، ابراز داشت: ولایتمداری و با ولی امر بودن را باید از رفتار و منش این شهدا الگو برداری کرد، زیرا که آنها به عهد خود در راه دفاع از ولایت تا آخرین لحظه پایبند بودند.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: جوانان باید درس ایثار، شجاعت، شهامت، فداکاری و شهادت را از شهدای عزیز و گرانقدر این مرز و بوم فرا بگیرند و لحظه ای اجازه تعدی دشمن به این کشور را ندهند و تمامی امیدهای آنها در زمینه مقابله با مبانی امام و آرمان و ارزش های انقلاب را به یاس و ناامیدی تبدیل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha