جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز از فعالیت تبلیغی و ارشادی طلاب و روحانیون در دادگستری این شهرستان در قالب «دفتر مشاوره ازدواج آگاهانه و پایدار» خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در خرم آباد با اشاره به نقش موثر طلاب و روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، اختلافات خانوادگی و ...، گفت: طلاب و روحانیون همواره با بیانی شیوا و با بهره گیری از اصول و آموزه های دین مبین اسلام و اهل بیت (ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ایجاد صلح و سازش در بین خانواده ها و زوجین قدم بر می دارند .

وی با اشاره به این که قدرت نفوذ کلام مبلغان و طلاب برای ارشاد و راهنمایی و منجر شدن برخی پرونده ها به صلح و سازش بسیار است، خاطر نشان کرد:روحانیت همواره ملجا و پناه مردمی بوده و با لحنی دلسوزانه و خالصانه سعی در کاهش آمار طلاق و ایجاد رافت و مهربانی در بین زوجین دارند .

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز یادآور شد: با انعقاد تفاهم نامه ای بین دادگستری و مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز مقرر شد دفتر مشاوره ازدواج آگاهانه و پایدار در دادگستری ایجاد شود تا در آن مبلغان و طلاب، زوجین را برای انتخاب سالم و ازدواجی هم کفو مشاوره دهند و سپس مراحل بعدی ازدواج صورت گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان بیان داشت: این طرح با هدف کاهش آمار طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی در بین زوجین صورت می گیرد.   

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha