جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین-سمنان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با تاکید بر این که گسترش فرهنگ اقامه نماز سلامت اخلاقی جامعه را تضمین می کند، گفت: وقتی نماز در اول وقت اقامه شود، مسائل جسمی و روحی انسان پرورش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، در نشست تخصصی نماز با رویکرد مسؤولیت سنجی و سلامت معنوی، در سمنان اظهار داشت: سلامت و معنویت به‌عنوان دو مسئله جدایی‌ناپذیر تحت عنوان روح و جسم قرار دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه دو مسئله سلامت و معنویت می‌توانند از یک انسان انسان بسازند و ارتباط این دو مسئله با یکدیگر رابطه‌ای حائز اهمیت و مهم است، تصریح کرد: مسئله سلامت جسم و سلامت معنوی هر دو حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در روایات متعدد اقامه نماز به اول وقت توصیه‌شده است، افزود: وقتی نماز در اول وقت اقامه شود، مسائل جسمی و روحی انسان پرورش پیدا می‌کند.
 
حجت الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه برخی از اوقات باید روش و منش انسان در زندگی تغییر پیدا کرده و عوض شود، خاطرنشان کرد: اگر مسائل مرتبط و همسو با سلامت معنوی در جامعه اهمیت دارد به‌ واسطه این است که چون به پرورش روح انسان مرتبط است.

وی با بیان اینکه در برخی از اوقات شرایط و امکانات موجود نیست، افزود: دشمنان همواره درصدد تضعیف و تخریب بنیان خانواده هستند و یکی از بخش‌هایی که بر روی آن دشمن تمرکز کرده، فضای مجازی است و به‌واسطه فضای مجازی سلامت معنوی جامعه و خانواده تحت شعاع قرار داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: سرسلسله سلامت معنوی، اقامه نماز در جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha