جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمع خوانی قرآن

حوزه/رئیس هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید طرح جامع «طوبی» در تمامی هیئت‌های مذهبی استان اجرا شود، گفت: سامانه کشوری «طوبی» برای سامان‌دهی هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی دارای مجوز در سراسر کشور طراحی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هادی مهرآبادی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی استان، با اشاره به اجرای طرح جامع قرآن‌خوانی در استان به مناسبت ماه محرم گفت: مراسم «جمع خوانی قرآن مجید» در ایام محرم در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم جمع خوانی قرآن فراهم شده است، افزود: اگر فرزندان ما آموزه‌های قرآنی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند قطعاً باعث ارتقا جایگاه آن‌ها در جامعه اسلامی خواهد شد.

مهرآبادی تصریح کرد: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی در سطح استان و به‌ویژه در بین نسل نوجوانان و جوانان از اهداف اصلی اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در استان در ایام محرم است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه باید طرح جامع «طوبی» در تمامی هیئت‌های مذهبی استان اجرا شود، گفت: سامانه کشوری «طوبی» برای سامان‌دهی هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی دارای مجوز در سراسر کشور طراحی‌شده است.

رئیس هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سامانه افزود: پیش‌ از این هیچ مرکز و دستگاهی برای سامان‌دهی هیئت‌های مذهبی بهصورت یکپارچه وجود نداشت و این مهم سبب سوءاستفاده و بروز مشکلاتی در برخی هیئت‌های مذهبی معتبر و دارای مجوز می‌شد.

مهرآبادی با بیان اینکه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از تشکل‌های مذهبی و نوع فعالیت آن‌ها یکی دیگر از اهداف تشکیل این سامانه است، تصریح کرد: در این طرح باید هیئت‌های مذهبی روحانی محور، مداح محور باشند و 2 همیار محرم جهت همکاری با نیروهای انتظامی در هیئت‌های مذهبی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت، هدایت و نظارت بر هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و فعالیت گسترده هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی باید مسئولان هیئت ها برای ثبت‌ در این سامانه هرچه زودتر اقدام کنند تا برای ادامه فعالیت در این ماه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha