جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه اساتید مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)

حوزه/ در جلسه اساتید مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان بر ضرورت کاربردی سازی دروس حوزه در راستای پاسخگویی به نیاز های روز جامعه و عرصه بین الملل تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد جواد خزایی، در اولین جلسه اساتید مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) و یادبود استاد حجت الاسلام مسلم اسدی(ره) گفت: در سال تحصیلی 96-97 دروس مدرسه  آیت الله آخوند(ره) از شنبه تا چهارشنبه هر هفته برگزار می شود و مدت زمان هر کلاس 60 دقیقه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: پنج شنبه های هر هفته طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در کارگاه های آشنایی با شبهات، فن سخنوری، شیوه های صحیح تبلیغ، آشنایی با فضای مجازی و دیگر عناوین شرکت خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با بیان اینکه طلاب باید با علوم روز آشنا شوند، اظهار داشت: امروزه طلاب با مسایلی روبرو هستند که در کتب فقهی و اصولی بیان نشده است از این رو کارگاه های فوق برنامه برای طلاب از مسایل ضروری در مدارس علمیه به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به ایام تبلیغی محرم، گفت: اکثر طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در دهه اول محرم به مناطق تبلیغی اعزام شده اند و به همین سبب مدرسه پ از اول ماه محرم الحرام تا 15 این ماه تعطیل می باشد.

ضرورت کاربردی سازی دروس حوزه

در ادامه حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، استاد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به اهمیت کاربردی کردن دروس مدارس علمیه ابراز داشت: دروس حوزه باید به صورت کاربردی به طلاب علوم دینی آموزش داده شود و آنها باید از نزدیک با کاربرد ابواب فقهی شنا شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه شهید مفتح با استغاده از پسماند آب های شهری به تولید برق می پردازد، طلاب باید از نزدیک با کار این نیروگاه آشنا شوند و ثمره بحث فروش عذره نجس را از نزدیک ببینند و همچنین باید بانکداری اسلامی به صورت کاربردی به طلاب آموزش داد ه شود.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان گفت: برای اینکه فضای مدارس علمیه استان علمی شود باید بین طلاب مدارس علمیه رقابت علمی ایجاد شود و همه طلاب باید در رقابت علمی شرکت کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha