جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شهرستان مهریز

امام جمعه شهرستان مهریز بر حضور معلمین و دست اندرکاران مدارس در نمازهای جماعت تاکید کرد و گفت: این امر باعث تشویق دانش آموزان به حضور در نمازهای جماعت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، امام جمعه شهرستان مهریز صبح امروز در جمع تعدادی از مسئولان و فرهنگیان  این شهرستان با بیان اهمیت نماز و نقش آن در تهذیب نفس و قدردانی از فعالیت های انجام شده در مورد اقامه نماز در مدارس، گفت: ایجاد فضاهای مناسب برای اقامه نماز در مدارس و همچنین فراهم کردن امکانات لازم از جمله مسائل مهمی است که باید توسط متولیان امر مورد توجه قرار گیرد .

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، خاطر نشان کرد: ارتقای علمی دانش آموزان باید با رشد معنوی در زندگی افراد همراه باشد تا رنگ الهی به زندگی و جامعه داده شود و این امر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: نمازهای جماعت در مدارس باید خیلی باشکوه در طول سال تحصیلی با حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان اقامه شود و حضور فرهنگیان در نمازهای جماعت خود موجب تشویق دانش آموزان برای مشارکت در انجام این واجب الهی است.

امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به اینکه برای حضور دانش آموزان در نمازهای جماعت مدارس باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب انجام شود، تصریح کرد: مربیان پرورشی در کنار نیروهای آموزشی در خصوص فرهنگ سازی در مدارس وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) انجام این واجب بزرگ الهی در جامعه بود، اضافه کرد: بنابراین همه باید برای تحقق کامل آن کوشیده و نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: سید الشهدا(ع)، فرزندان و یاران وفادارش با فرد منکر بزرگی چون یزید بن معاویه مبارزه کردند و در این راه تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و عاقبت به فوز عظیم شهات نائل آمدند.

وی یادآور شد: فرهنگیان و دانش آموزان در کنار اقشار مختلف جامعه نقش مهمی در فرهنگ سازی درست و کامل امر به معروف و نهی از منکر دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه مهریز در پایان، افزود: دهه ماه محرم و فضای معنوی موجود برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بسیار مفید است و باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha