جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه شورای معاونان حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با تاکید بر این که رسالت بزرگ نخبگان حوزوی و دانشگاهی مقابله با شیوه اموی نظام سلطه است، گفت: در سال ۶۱ هجری خواص دنیا پرست شدند و به دنیا دل داده بودند، لذا امامشان را شهید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه کربلا جریان انسان ساز و عاشورا یک فرهنگ و یک هدایت‌گری برای شناخت حق و باطل است، اظهار کرد: از حادثه‌ی کربلا باید درس بگیریم و آن را شاخص قرار دهیم تا در زنگی فردی،اجتماعی ‌و سیاسی دچار انحرف نشویم و به عبارتی حق را به چشم باطل نبینیم و باطل را به چشم حق نبینیم که لازمه‌ این امر انس گرفتن با حادثه‌ کربلا است.

مدیر حوزه علمیه ایلام ادامه داد: در سال 61 هجری خواص دنیا پرست شده بودند  و به دنیا دل داده بودند، لذا برای حفظ دنیاشان امام زمان خود را به زمین زدند و امامشان را شهید کردند و ذلت و خواری و خسران دنیا و آخرت را برای خود خریدند.

وی با طرح این سوال که چرا حدود 30 هزار نفر از مردم عادی در برابر امام حسین(ع) قرار گرفتند، تصریح کرد: معاویه با رویکردی که داشت دین مردم را ضعیف کرد تا بتواند به اهدافش برسد، الان هم  دشمن دارد همین کار را در فضای‌های مجازی می‌کند تا باور های دینی جامعه را ضعیف کند تا به آن اهدافش برسد و به آن جریان سلطه‌اش دسترسی پیداکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: اگر ما حوزویان، نخبگان جامعه، نخبگان دانشگاهی ‌و نخبگان حوزه با حمله‌ فرهنگی دشمن و مشی اموی که هدفش شبهه اندازی در دین است، مقابله نکنیم، دچار آسیب بزرگی در انقلاب خواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه ایلام ادامه داد: حوزه های علمیه باید در مقابل شبهه افکنی های دشمن بایستند و عاقلانه، منطقی و مستدل بتوانند جوابگوی شبهات باشند و دین را آن طوری که اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند به سطح جامعه معرفی کنند تا مشی اموی نظام سلطه محقق نشود.

وی در ادامه با اشاره به پذیرایی از زائران اربعین، گفت: یکی از مسائل مهم استان ما این است که ایلام  در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و در ایام اربعین بیشترین تردد زوار از مسیر ایلام انجام می‌شود که افتخاری بزرگ است.

مدیر حوزه علمیه‌ ایلام همچنین از توجه و حمایت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این خدمت رسانی برای طلاب مهمان امسال بهتر و منسجم‌تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطرنشان کرد: عمده برنامه ما، در حوزه مهران به عنوان پیشانی این پذیرایی است، اما در حوزه‌های دیگر مثل دهلران، سرابله و ایوان که در مسیر زائرین قرار دارند، می‌شود خدماتی را ارائه داد و امیدواریم امسال به شکل بهتری مسئله اربعین را مدیریت کنیم و خدمتگزار خوبی برای طلاب و خانواده‌های آنها باشیم.

وی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی عقیدتی در پیاده‌روی اربعین توسط حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: امیدواریم همایش بزرگ اربعین به بهترین نحو قدرت اسلام و تشیع را نشان دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha