جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سلطانی

حوزه/متولی مدارس علمیه محمد رسول‌الله(ص) و امام جواد(ع) استان البرز گفت: در این دو مدرسه بحث علمی دارای اهتمام ویژه است و تمام دروسی که در نوبت صبح در این مدرسه تدریس می‌شود در نوبت بعدازظهر به‌صورت کارگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سلطانی متولی مدارس علمیه محمد رسول‌الله(ص) و امام جواد(ع) استان البرز در دیدار با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: جهت‌گیری‌های اصلی این دو مدرسه علمیه مباحث علمی است .
وی با تأکید بر اهمیت مباحث علمی در دو مدرسه علمیه محمد رسول‌الله(ص) و امام جواد استان البرز گفت: در این دو مدرسه بحث علمی دارای اهتمام ویژه است  و تمام دروسی که در نوبت صبح در این مدرسه تدریس می‌شود در نوبت بعدازظهر به‌صورت کارگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد .
حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی بابیان روحیات معنوی بسیار بالای طلاب این دو مدرسه علمیه تأکید کرد: تهجد و شب‌زنده‌داری در بین طلاب این مدارس به‌شدت مورد اقبال طلبه‌هاست  بدون این‌که اجباری در کار باشد  علاقه به این امور بسیار چشمگیر است 
وی با اشاره به تعامل ویژه  پدر و مادر طلاب این  دو مدرسه علمیه  با مسئولان حوزه خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سطح مدارس علمیه پدر و مادر طلاب مشغول به تدریس برای رفع مشکلات و موانع تحصیلی و مشکلات احتمالی حوزه اقدام به تشکیل انجمنی کرده‌اند که بسیار قابل‌توجه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سلطانی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های مهم این دو مدرسه علمیه تشکیل اردوها و گروه‌های جهادی در طول سال است که در حاصل آن احداث و تبلیغ در بین مناطق استان‌های محروم کشور است که سبب تمایل بسیاری از افراد مذاهب دیگر به مذهب حقه تشیع شده است.
وی بابیان توجه ویژه طلاب مدارس علمیه محمد رسول‌الله(ص) و امام جواد(ع) در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: طلاب این دو مدرسه بارها برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) به جبهه‌های مقاومت اسلامی اعزام‌شده‌اند اما اولویت و هدف اصلی مدیران و اساتید این دو مدرسه علمیه مباحث علمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha