جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی با بیان این که مقام معظم رهبری بالاترین افتخار و مدال را طلبگی می‌دانند، طلاب را همت و جدیت بالا برای رسیدن به توفیقات و مدارج علمی بالا توصیه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه » حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب خواهر استان بوشهر که در دفتر معظم له برگزار شد، بابیان ارزش و جایگاه شغل طلبگی تأکید کردند: طلبگی بهترین و عالی‌ترین شغل‌هاست و باید خدا را به خاطر آن سپاسگزاری کرد چراکه شغل طلبگی سربازی امام زمان است و هیچ شغلی از چنین امتیازی برخوردار نیست.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی  با تأکید بر سخنی از رهبری معظم انقلاب درباره ارزش و جایگاه طلبگی گفتند: مقام معظم رهبری بالاترین افتخار و مدال را طلبگی می‌دانند و به خاطر همین مسئله نیز تاکنون حاضر به دریافت هیچ مدال سیاسی نشده‌اند که این مسئله بسیار باارزش است .

ایشان تصریح کردند:  اخلاص نخستین شرط طلبگی است، بنابراین اگر فردی برای خدا شغل طلبگی را انتخاب نکرده باشد به کمالات نائل نخواهد شد و در این مسیر در جا خواهد زد.

استاد خارج فقه حوزه با بیان آثار ارزشمند همت و اراده در مسیر طلبگی، تأکید کردند: همت بالا دومین شرط طلبگی است که برای آن لازم است طلاب به علم کم قانع نشوند و همیشه در پی ترقی مدارج علمی والا باشند و از همان ابتدا هدف نهایی خود را بر اجتهاد و فقاهت  قرار دهند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر یکی از شروط مهم طلبگی گفتند: سومین شرط موفقیت در طلبگی جدیت است؛ چراکه انسان‌های سست و ضعیف‌النفس در این مسیر سخت و دشوار نمی‌توانند به توفیقات قابل‌توجهی دست یابند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در منطق حوزه ادبیات و صرف و نحو بسیار مهم است و اگر فردی در این زمینه مشکل داشته باشد همیشه در مشکل خواهد بود، چراکه در آینده راه ارتباط طلاب با جامعه در بیان و قلم خلاصه می‌شود که هر دو نیازمند آشنایی کامل با ادبیات است.

ایشان بابیان مشکلات راه طلبگی اضافه کردند: امثال شیخ مفید، شیخ صدوق، ملأ صادق مازندرانی و غیره صرفاً با زحمات و تلاش‌های فراوان به مدارج بالای علمی رسیده‌اند همچنین نظم و برنامه‌ریزی شرط مهم موفقیت در هر کاری است که طلبگی نیز ازجمله همین امور است.

استاد خارج فقه از حوزه اضافه کردند: یکی از مهم‌ترین شرط‌های توفیق و موفقیت در مسیر طلبگی تهجد و نماز شب است که مورد تأکید فراوان اولیا دین است و تمام طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی به نماز شب و تهجد نیاز واقعی دارند و کسب کمالات بزرگ اخلاقی بدون شب‌زنده‌داری ممکن نیست.

حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی  خاطرنشان کردند: طلاب شایسته است تا در ابعاد اعتقادی، اخلاقی، عبادی ، اقتصادی، معاشرت، فرهنگی، سیاست و فقه حکومتی آشنایی کامل داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha