جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ امام جمعه طبس با اشاره به یاوه گویی های اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سخنان سخیف او اشاره کرد و گفت: حضور باشکوه امسال زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، جواب محکمی به این یاوه گویی ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با بیان این که بر اساس حدیث امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از نشانههای مؤمن است، اظهار کرد: کسب ثوابهای زیاد، بهشتی شدن و استجابت دعا از جمله وعدههای خداوند در زیارت اربعین است.

وی با اشاره به این که انسان باید با زیارت اربعین یاد و فلسفه قیام امام حسین(ع) را مد نظر قرار دهد، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که سنت زیارت اربعین توسط اهل بیت(ع) احیاء شده، لذا شیعیان به تبعیت از ایشان همه ساله به زیارت قبر امام حسین(ع) میروند.

امام جمعه طبس با تاکید بر این که در سخنان برخی مراجع،زیارت اربعین همانند حج واجب دانسته شده است،خاطرنشان کرد:فلسفه قیام ایاعبدالله الحسین(ع) در زیارت اربعین تبیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم با بیان این که زیارت اربعین یادآور قیام و ایثار امام حسین(ع) بوده و دارای برکات متعدد است، اذعان داشت: آنچه مسلم است آن که زیارت اربعین خنثی کننده نقشه های کسانی است که می خواهند روح شهادت طلبی را در جامعه ازبین ببرند.

وی با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در مراسم اربعین حسینی، افزود: چنانچه کشوری بخواهد تعداد محدودی را جمع کند بایستی میلیاردها تومان هزینه و اهدافش را منتقل کند، ولی در اربعین، میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان با عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی حول محور امام حسین(ع) جمع  می شوند.

امام جمعه طبس ادامه داد: پیام حرکت میلیونی مردمی که با عشق و علاقه در سفر پیاده اربعین شرکت می کنند آن است که راه اسلام و همچنین اباعبدالله الحسین(ع) ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم تصریح کرد: حرکت عظیم زائران اربعین باعث وحشت آمریکا و صهیونیست ها می شود و سبب نابودی گروه های تکفیری خواهد شد.

وی با اشاره به یاوه گویی های اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سخنان سخیف وی اشاره کرد و اذعان داشت: حضور باشکوه امسال زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، جواب محکمی به این یاوه گویی ها خواهد بود.

امام جمعه طبس در پایان از زائران ایرانی خواست که به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و هرکدام از این زائران با رفتار درست و صحیح، یک مبلغ برای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha