جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خودسازی یک اصل اساسی و مهم در امربه‌معروف است، گفت: امربه‌معروف یک فریضه مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت معنوی مردم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در جمع دبیران ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح این استان قرار گیرد و امربه‌معروف و نهی از منکر یک فریضه مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت معنوی مردم محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان این که بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی می‌تواند میزان اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی را در این راستا افزایش دهد، تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک جهاد در حوزه علم و زبان آدمی به شمار می‌رود و اعتقاد به این دو عامل مهم و اساسی می‌تواند بستر تحقق و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات برای ترویج این فرهنگ افزود: استفاده از راهکارهای علمی می‌تواند راه تحقق اهداف مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر را در استان سمنان تسهیل کند و خودسازی به‌عنوان یک اصل اساسی و مهم در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در اولویت قرار دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان این که زمانی که یک انسان نسبت به عمل منکری خود را نهی نکند نمی‌تواند در نهی سایر افراد جامعه از امور منکر موفق باشد، خاطرنشان کرد: هجمه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی بسیار زیاد و متعدد است و قشر جوانان و نوجوانان در این هجمه‌ها مورد هدف قرار دارد که بسیار آسیب‌پذیر نیز هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha