جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ اجلاسیه شهدای روحانی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که با حضور مسئولین کشوری و استانی، خانواده معظم شهدای شیعه و سنی و علما و روحانیون، در محل حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز در اجلاسیه شهدای روحانی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی، اظهار داشت: در آیات و روایات دو گروه از انسان ها در نزد خداوند متعال دارای ارزش و منزلت والایی هستند گروه اول شهدا هستند که ارج و پاداش ها در قیامت بهت آور است، چراکه در آیات الهی بزرگترین رستگاری قدم گذاردن در راه شهادت و راه خدا ذکر شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: گروه دوم، علما هستند که آیات و روایات در این مورد قابل تامل و دقت است و از امام صادق (ع) روایات شده که در روز قیامت مرکب علما بر خون شهدا سنگینی خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه، به شهادت ۸۷ شهید روحانی آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: علما و روحانیون علاوه بر این که طلایه دار تبلیغ و سوق دادن جامعه به سوی قرب الهی هستند، در دفاع از اسلام و انقلاب نیز پیشگام می باشند و این نشانگر پیشگامی جامعه روحانیت در عرصه جهاد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: عالمی که هم در عرصه دین فعالیت کند و هم در عرصه جهاد پرچمدار باشد و در راه خداوند به شهادت برسد، یقیناً صدرنشین شهدا در نزد خداوند است.

برپایه این گزارش، در پایان اجلاسیه روحانیت که با حضور مسئولین کشوری و استانی، خانواده معظم شهدای شیعه و سنی و علما و روحانیون، در محل حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، از تمبر گنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی و همچنین از کتاب های «زاهدان راه عشق» و «یک قبله، یک سنگر» که خاطرات 87 شهید روحانی گردآوری شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha