جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان المصطفی / حجت الاسلام والمسلمین زارعان

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با بیان این که امروزه شاهد حرکت تخریبی فراگیرتر و مرموزتری در جامعه بشری هستیم، اظهار داشت: حرکت مادی گرایی اومانیستی بنا دارد تا ضمن تخریب ماهیت فطری بشر، انقطاعی را در جوامع انسانی ایجاد نماید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین زارعان رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز در کنگره بین المللی  قرآن و علوم انسانی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: این گونه نشست ها در حکم حرکت عظیم جهادی است، چرا که پیروزی های جبهه مقاومت در برابر جبهه انحرافی و خبیث داعش که آثار سوء بی شماری را بر جهان اسلام تحمیل نمود.

وی در ادامه با بیان این که امروزه شاهد حرکت تخریبی فراگیرتر و مرموزتری در جامعه بشری هستیم، اظهار داشت: حرکت مادی گرایی اومانیستی بنا دارد تا ضمن تخریب ماهیت فطری بشر انقطاعی را در جوامع انسانی ایجاد نماید.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)،  با بیان این که بسیاری از فعالیت های علمی در عصر کنونی متاثر از تعاریف انسانی مستقل از عالم خلقت و معاد است، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه همه نگاه های اجتماعی را متاثر نموده، علوم انسانی نیز مبتنی بر نگاه مادی گرایانه و فرضیه های سست بنیان تکاملی و معرفت شناختی حسی و تجربی است.

وی با بیان این که تخریبات این اندیشه فراگیر بوده به دنبال از بین بردن فطرت های الهی بشریت است، اظهار داشت: امروز تصاویری از انسان ارائه  می شود که تنها به دنبال کسب امیال و آرزو های زودگذر دنیوی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)،  با بیان این که مقابله با این اندیشه، نیازمند فعالیتی فراگیر و مبتنی بر علم دینی است، خاطرنشان کرد: پیشگامان مبارزه فرهنگی در عرصه های مختلف، قابل تقدیر بوده، امیدواریم فعالیت های صورت گرفته در راستای ارائه اندیشه های فراگیر مبتنی بر علم دینی مورد رضای خداوند متعال باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری و پشتیبانی تمام مراکز دینی و قرآنی فعال در جهان اسلام بتوانیم گام های مهمتری در این راستا برداریم.

313/12

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha