سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر گفت: وجود مدارس علمیه در شهرستانها و مناطق مختلف علاوه بر ارتقاء معنویت در جامعه، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز موثر است .

به گزارش خبرگزارزی «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام نادر سبزی، امروز در همایش فصلی مدیران مدارس علمیه لرستان، در مدرسه امام رضا(ع) پلدختر، با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان پرچمداران اشاعه دین و آگاهی در جامعه هستند ، گفت: طلاب با  تهذیب و تحصیل در مدارس علمیه، از آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) صیانت می کنند.

وی با بیان اینکه وجود حوزه ها و مدارس علمیه در هر منطقه ای ضامن ارتقاء امنیت و سلامت جامعه است، بیان داشت: وجود مدارس علمیه در شهرستانها و مناطق مختلف علاوه بر ارتقاء معنویت در جامعه، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز موثر است .

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به اینکه طلاب علاوه بر تحصیل در مدارس علمیه، همزمان در تبلیغ و نهادینه کردن علوم دینی در مناطق روستایی و شهری فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: حضور ارزشمند طلاب در اجرای برنامه های نهادهای حمایتی و تبلیغ در مدارس می تواند در ارتقاء شاخص های دینی جامعه موثر باشد .

حجت الاسلام سبزی، ارتقاء زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در مدارس علمیه را در پبشبرد اهداف آموزشی تهذیبی موثر دانست و گفت: امید می رود با پیگیری برای احداث استاد سرا و سالن اجتماعات  مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر بخشی از مشکلات اساتید و طلاب این مدرسه مرتفع گردد.

بر پایه این گزارش، در پایان این همایش مدیران 13 مدرسه علمیه استان لرستان پیشنهادات و نظرات خود را برای ارتقاء کمی و کیفی برنامه های حوزه و مدارس ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha