جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 250771
۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷

فرمانده نیروی انتظامی استان قم از اجرای طرح ارتقای امنیت محله در راستای ایجاد امنیت اجتماعی در این استان خبر دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ سردار توکلی، عصر امروز در جمع آمران به معروف مساجد استان قم با اعلام این خبر گفت: از نظر جرم‌شناسی  با پدیده ناشناسی مواجه هستیم که در کلان‌شهر‌ها بیشتر صورت می‌گیرد. در این شرایط طرح ارتقای امنیت محله‌ در استان اجرا می‌شود تا بتوان گامی ارزشمند در  راستای ایجاد امنیت اجتماعی برداشت.

وی با  اشاره به راه‌اندازی اکیپ‌های انتظامی در مناطق مختلف کشور ادامه داد: این طرح که از امروز در قم در حال اجرا است، در مرحله نخست، مأموران نیروی انتظامی به  شناسایی  و جمع‌آوری اطلاعات در محله می‌پردازند و سعی در  شناسایی مجرمان دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم، احضار و تذکر را جزو مرحله دوم این طرح معرفی کرده و گفت:‌ دراین مرحله افراد شناسایی شده به نیروی انتظامی احضار  می‌شوند و نسبت به جرائم صورت گرفته تذکراتی داده می‌شود.

سردار توکلی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم اگر تذکر شفاهی کارساز نباشد، نیروی انتظامی به صورت قهری برخورد کرده و تلاش در از بین بردن شرارت‌های اجتماعی آنها دارد.

* ترک نهی از منکر؛ زمینه ساز وقوع بزرگترین جرائم

فرمانده نیروی  انتظامی استان قم با ضروری دانستن اجرای امر  به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: بزرگترین جرائم در جامعه،‌به دلیل ترک امر به معروف ونهی از منکر رخ می‌دهد.

وی با بیان این که اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه، می‌تواند جلوی بسیاری از جرائم بزرگ را بگیرد، اظهار داشت: جرائم بزرگی که در جامعه صورت می‌گیرد، از اشتباهات کوچکی  آغاز می‌شود که اگر در همان زمان کسی فرد خاصی را نسبت به این کار نهی می‌کرد،‌ممکن بود هیچ‌گاه چنین جرائمی صورت نگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم، زندان را کلکسیون جرائم معرفی کرده و گفت:‌ در زندان، زمانی که پای سخنان هر کدام از مجرمان می‌نشینیم، همگی آغاز جرائم خود را کوچک‌ترین مسائلی معرفی می‌کند که با نهی از منکر لسانی هم قابل پیش‌گیری بود،  اما به دلیل  نبود این واجب دینی،‌ اشتباهات او رنجیره‌وار ادامه یافته و سرانجام موجب بزرگ‌ترین جرائم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha