شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

همایش نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقاء امنیت اجتماعی، با مشارکت نهادهای حوزوی و همکاری نیروی انتظامی استان قم، آبان ماه سال جاری برگزار می‌گردد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کرمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که نیروی انتظامی ایران بر خاسته از ارزش های دینی است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع و این که نیروی انتظامی تحت اشراف ولایت فقیه می‌باشد، بر این اساس مردم به هر طریقی همکاری اعتقادی و همه جانبه با این نیرو دارند.

وی افزود: در همین راستا و در جهت تقویت رابطه نیروهای انتظامی با نهاد‌های دینی، اولین همایش علمی نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقاء امنیت اجتماعی، آبان ماه سال جاری در قم برگزار می‌گردد.

رییس دانشگاه پیام‌نور قم، تبیین نقش اجتماعی پلیس دینی در تامین، حفظ و امنیت اجتماعی، بهره‌گیری از نظرات ارزشمند مراجع عظام و عالمان دینی پیرامون ارتقاء امنیت اجتماعی، بسط و گسترش ساز و کارهای پیشگیری و کاهش جرایم و ایجاد بستر مساعد برای مشارکت عمومی در تولید و حفظ امنیت اجتماعی را از جمله اهداف این همایش اعلام کرد.

وی، پیشگیری از جرم با تاکید بر آموزه‌های دینی، جنبش‌های نو پدید دینی و امنیت اجتماعی، بررسی نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از اعتیاد و بدحجابی، مشارکت مطلوب روحانیت و مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی و مهارت‌های زندگی و ارتقاء امنیت اجتماعی را از جمله موضوعات و محورهای این همایش ذکر کرد.

دبیر همایش علمی نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقاء امنیت اجتماعی با بیان این مطلب که این همایش، هفته سوم آبان ماه سال جاری در قم برگزار می‌گردد، یادآور شد: تا کنون حدود 79 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و پیش‌بینی می‌گردد تا 200 مقاله نیز برسد.

وی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشگاه های پیام‌نور، آزاد و دولتی قم ، معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه، انجمن روان‌شناسان اسلامی و دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم را از جمله برگزارکنندگان  این همایش ذکر کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کرمی خاطرنشان ساخت: علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا پانزدهم شهریور ماه  سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس قم، خیابان 19 دی، بین کوچه شماره 46 و 48 ،دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان قم ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha