جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقتصاد مقاومتی

ائمه جمعه شهرهای استان خراسان شمالی با بیان اینکه راهبرد اصلی خروج از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، گفتند: بی‌توجهی به اقتصاد درون زا عامل شکل‌گیری اعتراضات مردمی بود و هوشیاری مردم مانع از تداوم توطئه دشمن در فتنه اخیر شد.

خبرگزاری «حوزه»- خراسان شمالی/ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها نسبت به حل‌وفصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به مسئولان اجرایی این نظام تذکر داده و رهنمودها و راه‌حل و سرفصل‌هایی را برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور بیان فرموده‌اند، اما ظاهراً کم کاری مسئولان تا بدان جاست که صدای مردم را در آورده و لب به اعتراض به وضع موجود گشوده اند.

مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با مردم قم، بار دیگر بر ضرورت توجه جدی مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و ضرورت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی تاکید فرمودند.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی به همین مناسبت با تعدادی از ائمه جمعه شهرهای این استان در خصوص اهمیت بهبود اوضاع اقتصادی کشور، راه‌حل‌ها، سرفصل‌ها، توصیه‌های اقتصادی ائمه جمعه به مسئولان و ... به گفت‌وگو پرداخته که آن را در ادامه می‌خوانید.

 اقتصاد مقاومتی راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرمایه‌گذاری کردند و خون هزاران جوان ریخته شد، اظهار داشت: امروز حق مردم است که حرف خود را بزنند، اما آن‌هایی که دست به تخریب اموال عمومی زدند، با اساس و ریشه کشور مخالف هستند که باید مجازات شوند.

امام‌جمعه شیروان افزود: راهپیمایی‌هایی که در روزهای اخیر در کشور در مخالفت با این اقدامات اتفاق افتاده، بسیار ارزشمند بود و پاسخ کوبنده‌ای به فتنه گران دادند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب وظیفه اصلی مسئولان کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری تأکید کرد: مردم عزیز ایران اسلامی همان‌گونه که در جنگ تحمیلی توانستند با ایمان، استقامت و پایداری در مقابل خیل دشمنان نظام اسلامی بایستند و جنگ هشت‌ساله را با پیروی از رهنمودهای حضرت امام (ره) اداره کنند، می‌توانند در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی نیز با روحیه‌ای انقلابی و بسیجی پیروز میدان شوند.

 دولت با تمام توان در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم گام بردارد

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز ضمن محکومیت اقدامات آشوبگران و فتنه‌گران و ناآرامی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: آشوبگران به مقدسات توهین کردند و به اموال و تأسیسات عمومی خسارت زدند و رسانه‌های بیگانه و دشمنان نیز به میدان آمدند و با این آشوبگران همراه شدند.

امام‌جمعه اسفراین افزود: در آشوب‌های اخیر در کشور که به دلیل سوء مدیریت مسئولان اجرایی در حوزه اقتصادی و معیشت مردم، نارضایتی‌ها را ایجاد کرد، تبلیغات و سیاه نمایی دشمنان نیز این آتش فتنه را شعله‌ورتر کرد.

وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی با دروغ‌پراکنی، پخش شایعات با فریب و نیرنگ، تعدادی از جوانان و نوجوانان را به مخالفت با نظام فراخواند که در این میان برخی نیز فریب خوردند و فتنه‌گران را همراهی کردند و باعث شد تا برخی افراد بی‌گناه و مظلوم کشته شدند که مردم باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن این‌چنین از این فرصت‌ها بهره‌برداری کند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به حضور پرشور مردم در حماسه نهم و سیزده دی‌ماه در این استان، ضمن تقدیر از حضور مردم گفت: مردم با حضور پرشور خود ضربه کوبنده‌ای به فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان زدند و دشمنان انقلاب اسلامی را بار دیگر مأیوس کردند.

وی با تأکید بر اینکه دولت در مسیر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام بردارد، افزود: باید مشکلات اقتصادی مردم حل شود و دولت باید با تمام توان در این مسیر حرکت کند تا مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی عامل شکل‌گیری اعتراضات مردمی

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه مانه و سملقان با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در دفع فتنه ایفا کردند، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با حضور به‌موقع درصحنه، اجازه هرگونه فتنه‌گری را به دشمنان ندادند.

امام‌جمعه مانه و سملقان تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند به بهانه مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و بیکاری، مطالبات به‌حق مردم را به فتنه بزرگی تبدیل کنند که حضور به‌موقع مردم مانع از این هدف دشمن شد.

وی، بی‌توجهی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از عوامل شکل‌گیری اعتراض‌ها دانست و افزود: ضروری است تا دولت نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال جوانان، عدالت محوری، مبارزه با فساد و مقابله با واردات بی‌رویه کالا و قاچاق اهتمام جدی‌تری به کار گیرد.

 اشتغال و رفاه حداقلی، مطالبه جدی مردم از دولتمردان

حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امام‌جمعه راز نیز با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور گفت: هوشیاری مردم مانع از تداوم این توطئه‌های کور و فتنه‌انگیز شده و بساط فتنه گران با حضور به‌موقع مردم انقلابی و ولایتمدار برچیده شده است.

امام‌جمعه راز، وظیفه دولتمردان را تأمین اشتغال، رفاه، آسایش و امنیت مردم عنوان کرد و افزود: بسیاری از مطالبات مردم به‌حق و در امتداد مطالبات رهبری ازجمله اقتصاد مقاومتی است و عزم دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تصریح کرد: بایستی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خود در بخش‌های مختلف توجه داشته و برای رونق تولید و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی خروج از مشکلات است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه جاجرم نیز با بیان اینکه راهبرد اصلی خروج از مشکلات، همان اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی باید همین داشته‌های خود را قدر بدانیم، اشتغال به وجود بیاوریم و مردم درآمد خوبی داشته باشند.

وی با قدردانی از حضور مردم برای خنثی کردن توطئه دشمنان در ناآرامی‌های اخیر، خاطرنشان کرد: پرچم یک کشور، نماد و هویت و شناسنامه آن است، ولی بااین‌حال عده‌ای علاوه بر آتش زدن پرچم کشور، به مساجد و حوزه‌های علمیه هم جسارت کردند و با ایجاد آشوب به اقتصاد جامعه لطمه زدند، اما مردم با حضور گسترده خود دوباره دشمنان را مأیوس کردند.

مشکلات اقتصادی، رمز فتنه جدید دشمن در اغتشاشات اخیر

حجت‌الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام‌جمعه گرمه نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود تأکید کردند که باید به اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود و همه بدانند تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور و درمان مشکلات متعدد جامعه از راه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی افزود: نباید فراموش کرد اقتصاد مقاومتی برای تمامی مسائل کشور راه‌حل دارد و بر همین اساس این مسئله راهبردی نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه باید عملیاتی شود.

امام‌جمعه گرمه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در نقاط مختلف کشور،‌ خاطرنشان کرد: دشمن در هر برهه به دنبال ایجاد فتنه جدیدی است و اقتصاد و مشکلات اقتصادی، رمز فتنه جدید دشمن در اغتشاشات اخیر بود که مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی، نشان دادند که تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha