جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار ائمه جماعات با امام جمعه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، تبلیغ کارآمد را نیازمند ساختار مناسب دانست و گفت: ائمه جماعات باید خود را از لحاظ محتوایی غنی سازند تا مساجد ما همچون گذشته پایگاه فکری مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، در دیدار روحانیون و ائمه جماعات شهر کرمان، گفت:  روحانیت جریانی  کاملا پویا و  وظیفه محور  است که نقش رهبری جامعه را بر عهده داشته و دارد و در سخت ترین شرایط  به رسالت خود عمل کرده است.

وی با اشاره به الزامات هدایت جامعه از سوی روحانیت، ادامه داد: اولین مساله تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و .. بر مبنای قرآن و سنت است و روحانیت باید به آن توجه کند.

نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد: وقتی اندیشه تولید شد، باید خوب توزیع و ترویج شود، لذا بحث تبلیغ و استفاده از روش های نوین تبلیغی مهمترین مسئله ای است که روحانیت مسئولیت آن را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، تبلیغ کارآمد را نیازمند ساختار مناسب دانست و اظهار کرد: یکی از محوری ترین ساختارها مساجد هستند. باید همه مجموعه‌هایی که درمورد مسجد کار می‌کنند درکنار هم جمع شوند و به هم کمک کنند. این همکاری باید در دو حوزه ظاهری و محتوایی انجام شود.

وی با اشاره به این که ظاهر مسجد باید ساده، زیبا، طیب و پاک باشد، افزود: مسجد از نظر محتوایی هم باید تامین شود که این موضوع بر عهده امام جماعت است، چرا که امام جماعات محور مسجد هستند و اگر مسجدی موفق باشد نشان از قدرت امام آن دارد.

نماینده ولی فقیه در کرمان، در پایان تصریح کرد: ائمه جماعات باید خود را از لحاظ محتوایی غنی سازند تا مساجد ما همچون گذشته پایگاه فکری مردم باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha