جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام محمدنسب با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را در کشور تقویت می کند، تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب، امروز در نشست بانوان مبلغه و فعالان فرهنگی شهرستان میاندورود با بیان اینکه دستور حجاب برای نمونه در سوره اعراف آیه 59 آمده است و به حجاب زنان و دختران تاکید دارد، گفت: براساس آیه‌های قرآن، پوشش برتر برای زنان جلابیب یا همان چادر عربی است.

وی بیان کرد: اگر گفته شد زنان خود را بپوشانند تا شناخته نشوند منظورش این است که زیبایش شناخته نشود تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرد چون سیانت و پوشش زن او را شاداب‌تر و زیباییش را پایدارتر می‌کند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر این که حجاب مختص زن نیست، خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها پوشش نامناسب مردها هم باعث انحراف اخلاقی می‌شود همچنین پوشش نامناسب در زنان علاوه بر مردان، باعث انحراف زنان دیگر هم می‌شود.

حجت الاسلام محمد نسب با اشاره به سالروز کشف حجاب رصاخانی، افزود: رضاخان برای مقابله با فرهنگ غنی حجاب کشف حجاب را مطرح کرد و به بهانه حقوق زن این شعار را سر داد و خواست که با این کار اربابان خود را راضی کند.

وی تصریح کرد: رضاخان می‌دانست که کشف حجاب خلاف شرع مقدس و فطرت پاک انسانی است؛ انسان خواستار آراستگی، وقار و شایستگی است که در سایه پوشش مناسب و پاکدامنی به‌دست می‌آید.

این فعال فرهنگی با بیان این‌که حجاب امر به معروف است، یادآور شد: در کمیسیون بانوان از زمان تشکیل ستاد امر به معروف تا به امروز نزدیک به 300 نفر آموزش دیدند که در طول سه سال، به مناسبت‌های مختلف کارهای خود را شروع کردند و مختص به عفاف و حجاب نبوده است.

حجت الاسلام محمدنسب خاطرنشان کرد: طبق قانون که برای این ستاد تعیین کردند، مردم هر کجا منکری دیدند به دبیرخانه ستاد و با مستندات کامل گزارش دهند و دبیرخانه پیگیری خواهد کرد و بدون هیچ هیاهوی سیاسی و اجتماعی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید از همه ظرفیت ها بهره گیریم، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

حجت الاسلام محمد نسب با بیان این که در طول تاریخ همواره افکار پلید و شیطانی که وابسته به آن سوی مرزها بودند تلاش کردند تا مسأله عفاف و حجاب را در جامعه ایرانی کمرنگ و خدشه دار کنند، افزود: تضعیف این ارزش مهمی دینی خسارت های جبران ناپذیری برای نظام دینی به همراه خواهد داشت.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را در کشور تقویت می کند، تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد.

امام جمعه میاندورود با اشاره به این که عده ای همواره با گسترش ارزش های دینی و اعتقادی در جامعه مخالف بودند و این مخالفت در بسیاری از مواقع علنی شد، تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه ها به همین دلایل در برابر انقلاب اسلامی و مردم کشورمان دست به سلاح بردند و اقدامات تروریستی علیه کشورمان را آغاز کردند.

وی با بیان این که همه تلاش های دشمنان داخلی وخارجی برای به حاشیه راندن دین و ارزش های اسلامی در جامعه با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت هوشیاری و بصیرت علمای دین و دلسوزان نظام اسلامی، دین در همه امور نقش اساسی و ریشه ای را دارد.

حجت الاسلام محمد نسب با بیان این که همه توان و تلاش دشمنان در جهت قبح زدایی از مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به کار گرفته شده است، تصریح کرد: باید در برابر این هجمه های سنگین دشمنان از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha