جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه محمود آباد

حوزه/ امام جمعه محمود آباد با بیان این که نسل جوان امروز جامعه ما دوران مبارزات انقلاب را ندیده اند، گفت: روحانیت و مبلغان دینی به عنوان کسانی که تریبون های تبلیغی در اختیار دارند باید آن دوران و شرایط حاکم بر جامعه را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سید حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام محمود آباد امروز در جلسه ستاد دهه فجر این شهرستان به سالروز فرار شاه معدوم در بیست و ششم دی ماه از کشور اشاره کرد و با بیان این که فرار شاه در چنین روزی درماندگی رژیم را در مهار حرکت انقلاب مردم در برابر حکومت طاغوت را نشان داد، افزود: این روز تاریخی یکی از مراحل تأثیرگذار تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران اسلامی در چنین ایامی روزهای پایانی قیام را تجربه می کردند، خاطرنشان کرد: پیروزی نهضت عظیم انقلاب در بهمن ماه سال 57، امید، نشاد و سرزندگی را به ملت ایران بازگرداند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نقش رهبري، مرجعيت دینی و روحانيت و همراهي مردم در اين پيروزي کاملاً مشهود و عيان است، ادامه داد: امروز نيز با کنار هم بودن امامت و امت نقشه هاي شوم دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد.

وی از 26 دی ماه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) این نهضت عظیم را به پیروزی رساندند که امروز به عنوان الگوی بارز برای همه ملت های جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه اعتقادات دینی یک ملت شکل گرفت، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه ها و تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن این اعتقادات و آرمان های دینی، اما امروز شاهد هستیم که این ملت با اقتدار از این آرمان های دینی و انقلابی حراست و پشتیبانی می کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی هویت دینی ملت ایران را احیاء کرد، افزود: متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مبانی دینی و ارزشی تنها در خانه ها محبوس بود، اما به برکت نهضت امام راحل مبانی در امروز در همه بخش های جامعه نهادینه شده است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اصل ولایت فقیه است، افزود: تفاوت عمده این انقلاب با سایر نهضت ها در جهان رهبری آگاه و کارآمد در این نهضت بوده است به همین دلیل دشمنان عمودخیمه این انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی شکست سنگینی برای آمریکایی ها در منطقه بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به واسطه رژیم سابق کاملاً در منطقه نفوذ و دخالت داشت اما پیروزی انقلاب اسلامی دست آنها را از دخالت آشکار در منطقه قطع کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن کشور در حوادث اخیر گفت: دشمنان تلاش داشتند از فضای به وجود آمده در جهت فتنه و براندازی نظام استفاده کنند، اما هوشیاری مردم و همچنین نیروهای امنیتی مانع از تحقق توطئه های آنها شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مسؤولان کشورن نباید اجازه بروز چنین مسائلی را در کشور بدهند، تصریح کرد: باید مشکلات و خواسته های مردم به سرعت پاسخ منطقی و شفاف داده شود تا به اعتراض عمومی ختم نشود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به این که این گونه اعتراض ها همواره موجب سوء استفاده معاندان انقلاب بوده است، افزود: دشمنان منتظر چنین فرصت هایی هستند تا از انقلاب و نظام اسلامی انتقام بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شنیدن حرف مردم وظیفه هر مسؤولی است، تصریح کرد: مسؤولان نباید قصور را به گردن دیگری بیاندازند بلکه باید به دور از مسائل حاشیه ای تنها رفع مشکلات فعلی را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که بازگو کردن مشکلات و دغدغه ها حق مردم است، گفت: مسؤولان نباید به راحتی از کنار این مسائل گذر کنند بلکه باید در عمل به دغدغه های مردمی پاسخ دهند تا مردم نیز رضایت کامل داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه ما دوران مبارزات انقلاب را ندیده اند، خاطرنشان کرد: روحانیت و مبلغان دینی به عنوان کسانی که تریبون های تبلیغی در اختیار دارند باید آن دوران و شرایط حاکم بر جامعه را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به همزمانی دهه فجر و همچنین فاطمیه، تأکید کرد:  نیاز است فضاسازی متناسب با دهه فجر و ایام فاطمیه انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha