جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه باید پیشگام باشند، افزود: آموختن مفاهیم قرآنی از پایه های نخست حوزه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد پرورش طلابی مهذب، قرآنی، متعهد و مستعد در حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر با بیان اینکه قرآن و مفاهیم ارزشمند آن، عامل تعالی و سعادت طلاب است، گفت: کلام الهی همچون چراغی پرنور مسیر صحیح را به طلاب نشان می دهد.

وی با تاکيد بر اين که مفاهيم قرآنی بايد در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی طلاب حوزه تجلی پیدا کند، افزود: قرآن تضمين کننده سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي است و در برانگيختن انديشه ها به سمت توليد علم و دانش نقش بسزايي دارد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به اين که قرآن کتاب هدايت و بهترين راه رسيدن به سعادت و جاودانگي است، گفت: ترويج فرهنگ قرآني و توسعه فعاليت هاي قرآني در حوزه های علمیه باید هر روز رونق بیشتری پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن معجزه جاوید و عامل سعادت و تعالی بشریت است، تصریح کرد: قرآن معجزه خداوند متعال برای همه بشریت است که از هر گونه تحریف به دور است.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت مدرسه قرآنی بیت النور اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه فعالیت این مدرسه در طول سال های اخیر هر روز روند توسعه ای داشته است، گفت: خروجی این مدرسه قرآنی طلابی مستعد، متعهد و ارزشی هستند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه باید پیشگام باشند، افزود: آموختن مفاهیم قرآنی از پایه های نخست حوزه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد پرورش طلابی مهذب، قرآنی، متعهد و مستعد در حوزه باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید بیش از پیش در حوزه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است.

وی با بیان این که انس با کلام الهی موجب تقویت معنویت در طلاب می شود، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند که امروز در مدارسی که این رویکرد را دنبال می کنند، شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این طلاب در کنار حفظ قرآن کریم به تحصیل علوم دینی در حوزه نیز مشغول هستند، بیان داشت: حفظ آیات روح بخش قرآن کریم مانع تحصیل طلاب نمی شود بلکه موجب تقویت بنیه علمی طلاب نیز می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح تربیت طلاب حافظ کل قرآن به عنوان یکی از طرح های ارزشمند در حوزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح هر سال از سوی طلاب حوزه مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که برای درک عمیق از مفاهیم قرآنی باید تدبر در قرآن را مد نظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع با نگاه های سطحی به مفاهیم قرآنی از درک عمیق آن باز می مانیم.

حجت الاسلام طبرسی همچنین با بیان این که امروز رفتار و اعمال همه بخش های جامعه به ویژه طلاب و روحانیان باید قرآنی باشد، گفت: جامعه قرآنی مسیر رشد و تعالی را به سرعت طی خواهد کرد و ایستایی در آن معنا ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، رشد و پیشرفت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون بهره گیری از مفاهیم قرآنی در این جامعه دانست و خاطرنشان کرد: کشورمان امروز نیز برای تثبیت این جایگاه و تقویت آن نیازمند گسترش مفاهیم و مبانی قرآنی در کشور است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: تدبر در آیات نورانی قرآن کریم زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha