یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر بر ضرورت تقویت ارتباط میان مسؤولان و حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: متأسفانه ارتباطی میان مسؤولان با این مراکز دینی ریشه دار و اثرگذار جامعه وجود ندارد و این بسیار جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر، امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه این شهرستان، گفت: تلاش امروز دشمنان و بدخواهان تضعیف جایگاه مرجعیت و علمای دین در جامعه است که باید مراقب توطئه های دشمنان در این خصوص باشیم.

وی با بیان این که از بین بردن داشته های فرهنگی از ملت را از دیگر توطئه ها و تلاش های دشمنان علیه دین و انقلاب دانست و افزود: آحاد جامعه به ویژه دلسوزان و نیروی انقلابی وظیفه دارند در جهت حفظ این داشته ها و ارزش های فرهنگی تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فضای مجازی و آسیب ها و فرصت های ناشی از آن اشاره کرد و با بیان این که امروز متأسفانه آسیب های این فضا بیشتر از کارکردهای آن شده است، خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های ناشی از فضای مجازی نیازمند مدیریت صحیح در داخل کشور است.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر با بیان این که امروز شبهات بسیاری در فضای مجازی مطرح می شود، تصریح کرد: رفع این شبهات نیازمند پاسخ های مستدل و خوراک فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام ایازی با تأکید براین که نباید بگذاریم فضای مجازی به معضلی برای جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز تکنولوژی های ناشی از فضای مجازی در کشور فراگیر شده و بخش مهمی از جامعه را در گیر خود کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها همواره تلاش می کنند همه قصور در جامعه به روحانیت و حوزه های علمیه نسبت دهند، تصریح کرد: ضعف نه تنها در حوزه علمیه بلکه در همه جای کشور وجود دارد و باید برای رفع این معضلات همه ما وارد کار شویم.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر با بیان این که متأسفانه به واسطه پیشرفت تکنولوژی برخی ارزش های دینی در جامعه به فراموشی سپرده شده است، گفت: در گذشته خانه ها به نام سیدالشهدا متبرک بود و حتی در منزل هم کسی نبود روضه خوانی وجود داشت اما متأسفانه امروز معنویت در جامعه کمرنگ شده است.

حجت الاسلام ایازی با تأکید براین که فرهنگ زندگی ما باید فرهنگ دینی باشد که همه جنبه های زندگی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ بیگانه امروز بخشی از جامعه ما را درگیر خود کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ دینی در جامعه برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: دشمن تلاش می کند تا فرهنگ دینی و ارزشی را در جامعه کمرنگ کند و به جای آن فرهنگ منحرف غرب را جایگزین کند.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر با بیان این که توجه به ارزش های دینی و انقلابی دستور دین است، خاطرنشان کرد: اسلام فرهنگی غنی در عالم است که باید در جامعه و تمام زوایای اجتماعی نمود یافته و اگر اسلام در فرهنگ اجتماعی رسوخ کند، فرهنگ ما دینی می شود.

حجت الاسلام ایازی با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب به صورت شبانه روزی علیه دین و انقلاب تبلیغ می کنند، تصریح کرد: راه مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان، تقویت و گسترش مبانی دینی و انقلابی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و معاندان به دنبال از بین بردن ارزش ها و آرمان های انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: دشمن برای از بین بردن اصل نظام و انقلاب در حال حاضر تلاش می کند آرمان های آن را در جامعه کمرنگ کند.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر با تأکید براین که حوزه و روحانیت رسالت سنگینی در تقویت و گسترش آرمان های انقلابی در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: حوزویان باید تفکر و نگاه انقلابی را در بیش از پیش در جامعه ترویج و گسترش دهند.

وی در ادامه سخنان خود روشنگری را یکی از رسالت های مهم رسانه ها عنوان کرد و گفت: یک خبرنگار باید عمار باشد و واقعیت ها را تبیین کند.

حجت الاسلام ایازی ادامه داد: رسانه ها به جای نقد و یا تعریف محض، باید مسؤولان را به سمت خدمتگزاری بیشتر هدایت کنند و به جای منفعت طلبی برای رفع مشکلات گام بردارند.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر از خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه یاد کرد و افزود: خبرنگاران باید مطالبی که به جامعه ارائه می دهند صحیح و اثرگذار باشد.

وی از رسانه ها به عنوان حلقه وصل میان مردم و مسؤولان یاد کرد و با بیان این که رسانه ها باید مشکلات مردم را به مسؤولان یادآوری کنند، بیان داشت: رسانه ها باید ضمن امانت داری در جهت رفع مشکلات جامعه نیز گام بردارند.

حجت الاسلام ایازی با بیان این که امروز با گسترش فضای مجازی شاهد افزایش خیره کننده اطلاعات و اخبار در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه ها در جهت تقویت نظام و انقلاب بهره گیریم.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر در ادامه سخنان خود همچنین به نقش حوزه های علمیه در رشد و تعالی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه می توانند در عرصه های مختلفی تأثیرگذار باشند، اما متأسفانه آن طور که شایسته است مورد حمایت قرار نمی گیرند.

وی بر ضرورت تقویت ارتباط میان مسؤولان و حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: متأسفانه ارتباطی میان مسؤولان با این مراکز دینی ریشه دار و اثرگذار جامعه وجود ندارد و این بسیار جای تأسف دارد.

حجت الاسلام ایازی با بیان این که در یک حکومت دینی مسؤولان وظیفه دارند ارتباط خود را با حوزه های علمیه و دیگر مراکز دینی پیوسته و عمیق تر کنند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت همواره پشتیبان امینی برای مسؤولان کشور در عرصه ها و صحنه های مختلف بودند.

وی با بیان این که متأسفانه دغدغه مسؤولان در امور دینی بسیار کم است، تصریح کرد: علیرغم جایگاه ارزشمند و اثرگذار حوزه های علمیه اما هیچ نماینده ای از حوزه علمیه در شورای اداری و برنامه های مهم شهرستان ها حضور ندارند و این نشان می دهد که دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد.

حجت الاسلام ایازی در پایان گفت: حوزه های علمیه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز همواره آمادگی خود را برای کمک به مسؤولان اعلام کرده است، گفت: اما اراده بر انجام کار و اصلاح امور در برخی مسؤولان وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha