جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داستان نویسی

حوزه/ رمان نویس و فیلمنامه نویس معروف کشورمان گفت: یکی از رموز مهم موفقیت در نگارش داستان و رمان ، شناخت درست شرایط و اقتضائات زمانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر حبیب احمدزاده ، دوشنبه شب طی سخنانی در نشست تخصصی چای و داستان که در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، بر لزوم شناخت خوب و دقیق یک نویسنده و رمان نویس نسبت به اوضاع جامعه و روحیات مردم و مخاطبان تاکید کرد و گفت: گاهی ما آب گوارایی در اختیار داریم و از آن سو لب های تشنه ای وجود دارند که به تشنگی خود واقف نیستند و در این میان باید دست هایی باشند که این آب گوارا را به مخاطب تشنه برسانند تا خود فرد تشنه به تفاوت میان آب گوارا و آب گل آلود را بفهمد و دست به انتخاب بزند.

وی افزود: از سویی هنوز بسیاری از ما در ارتباط با مردم و مخاطب، نیازها و ظرفیت های زمانه را به خوبی نشناخته و نفهمیده ایم که مردم روی کدام موج ارتباطی قرار دارند و از این حیث معتقدم که خیلی اوقات مشکل از ارسال کننده پیام است و نه دریافت کننده آن.

این نویسنده و فیلمنامه نویس اضافه کرد: از این حیث ما باید ایراد و مشکل کار را پیدا کنیم نه این که همه را به گردن مخاطب خود بیندازیم و در زمینه داستان هایی که درباره انقلاب ودفاع مقدس نیز نوشته می شود بنده معتقدم که اول باید به خوبی مخاطب امروزی را بشناسیم و صادقانه با او طرح مساله و دغدغه کنیم.

وی یادآور شد: به خصوص در شرایط فعلی ضروری است که ما تغییرات و به معنای کلان تر انقلابی در رمان نویسی و داستان نویسی حوزه انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم و شیوه ها را متحول کنیم چرا که شرایط زمانه نیز عوض شده و با مخاطب امروزی باید بر اساس اقتضائات اکنون سخن گفت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha